Skocz do zawartości
Alastor

Padnięta Defy, prośba o pomoc od zielonego użytkownika

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam! Zakupiłem siostrze Defy na urodziny(wiem że mało kobiecy ale taki wymyśliła), niestety padł. Telefon z Orange, pierwszy zonk to karta gwarancyjna. Na rok, nie na dwa, jak reklamowano. Moja wina, nie przejrzałem.

    A teraz sam problem. Telefon podobnież zaczął tak się zachowywać po odpięciu od USB komputera. Z tego co wiem system jest fabryczny, bez informatycznych szaleństw. Telefon odpala się, pokazuje animację logo Motoroli z taką chmurką, potem logo Orange, a potem... No właśnie, znowu to samo. I tak do padnięcia baterii. Co ciekawe, starałem się wywołać factory wipe(przytrzymać przycisk zmiany głośności), ale ekran dotykowy niespecjalnie przejmuje się moimi poleceniami. Świeżo po zakupie telefon miał podobny problem, serwis go naprawił.

    Nie wiem jak jeszcze opisać objawy, jeśli ktoś byłby skłonny mi pomóc lub cokolwiek poradzić, będę naprawdę wdzięczny. Nie jestem ogarnięty w sprawach Androida.

    Obiecuję w zamian za remedium dla motki przesłać w dowolne miejsce Polski kratę nietypowych piw ze słynnego ciechanowskiego browaru;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Piaer

    1. Gwarancja mimo wszystko trwa 24 miesiące

    2. Po recovery nawigujesz raczej tylko przyciskami głośności, zatwierdzasz powerem

    3. Zawsze możesz wgrac jeszcze raz Froyo przez RSD Lite bez brandingu od Orange.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wykonaj wipe i telefon powinien wrocic do dzialania. Jak wykonac wipe, jak obsługiwac recovery, znajdziesz w faqu, bo z czesci

    Co ciekawe, starałem się wywołać factory wipe(przytrzymać przycisk zmiany głośności)
    wychodzi, ze chyba cos tam nie tak dzialasz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Temat tego RSD Lite rozpoznam wieczorem. Wybaczcie pytania na poziomie przedszkolaka, ja korzystam z duetu Nokia 3310 &2600, i mimo pewnej znajomości informatyki, na urządzeniach tego typu nie znam się za grosz. Jedyne co mobilne umiem robić to programy dla uav na Arduino(diydrones.com) ;) Czy tak głęboka ingerencja w system nie pozbawi mnie gwarancji? W razie co, czy jest gdzieś do znalezienia system w takiej wersji jaką wgrywa Orange?

    Edytowane przez Alastor

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zacznij od zrobienia wipe cache/data, pozniej bedziesz kombinowal z RSD i wgrywaniem softu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to próbowałem wywołać ową konsolę zgodnie z instrukcją producenta żeby wykonać wipe. Cóż, nic. Null, zero reakcji. Zrobię może filmik z tego co Motka pokazuje, może ktoś zrozumie zachowanie telefonu bardziej niż ja, może uda się określić chociaż czy ma oficjalny system czy też siostra po prostu nie chce się przyznać że coś kombinowała.

    Zastanawiam się jakie szanse mam na załatwienie tego w serwisie Motki. Uno, uszkodzenie może podpadać pod ingerencję w system i być z nim związane, duo, gwarancja wzięła i sobie minęła, bo na karcie jest 12 miesięcy, więc mnie oleją. Zadzwonię jutro do rzecznika praw konsumenta, a potem do Motoroli.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    veimus

    Może początek tego filmu jakoś Cie nakieruje :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Alastor napisz co robisz aby wejsc w recovery. Stary soft wymagal pykniecia w ekran po prawej na dole chyba, a nowy bodajze dwa volumy jednoczesnie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Udało się wykonać wipe. Wcześniej próbowałem pykać w dolną część ekranu, a trzeba było tak jak napisałeś, wcisnąć oba przyciski volume, i potem nawigować nimi i powerem. Także z miejsca dziękuję Li Mu Bai za radę.

    Nastąpiła pewna zmiana. Teraz telefon odpala się, pozwolił mi nawet coś ze sobą zrobić przez 1-2 minuty, po czym przestał reagować, chwilę wisiał, ekran zrobił się na kilka sekund czarny, znowu sekwencja animacji,statyczne logo Motoroli, logo Motoroli na tle animowanej niebiesko fioletowej chmury po czym animacja Orange. Po kilku takich cyklach albo odpala się, i znowu chwilę(mniej niż minutę) działa, daje się odblokować ekran i dać jakieś polecenie i znowu zwis, albo nie odpala, tylko zawisa na którejś klatce wcześniej wspomnianej sekwencji animacji, lub po zakończeniu którejś z nich.

    Czy ktoś ma jakieś sugestie co jest grane? Powinienem próbować przeinstalować system?

    Plus jest taki że mogłem stwierdzić że stoi na nim standardowo wyglądający system, spolszczony, więc chyba nawet oficjalny.

    I uwaga, informacja z infolinii Motoroli. Defy z Orange mają błędnie wydane karty gwarancyjne, gwarancja nie jest na 12 tylko 24 miesiące. Serwis przyjmie telefon 'po gwarancji' na naprawę gwarancyjną. Orange nie poprawia tego bo to dla nich korzystne z prawnego punktu widzenia. Mogą się w salonie kłócić żeby nie przyjąć telefonu na serwis, ich infolinia wprost wciska ciemnotę że telefon zepsuty po roku to nie ich problem(a to kłamstwo, słowo klucz to niezgodność towaru z umową, 24 miesiące, tak każe ustawa), bo gwarancję sprzedawcy dają przy zakupie w salonie ,a a przez internet nie(to też bzdura). Należy sprzedawcom kazać dzwonić do Motoroli żeby potwierdzili, lub pokazać im to:

    http://www.motorola.com/staticfiles/Support/PL-PL/Static_Files/Polish-Warranty-Statement.pdf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Teraz wgrywasz oryginalny soft, nie ma znaczenia, ze nie bedzie brandingu orange, gwarancja pozostaje, bo gwarantem jest producent sluchawki (gwarancja moze trwac 12 miesiecy), a nie siec telefonii komorkowej. Jak wgrac soft, znajdziesz w faq, jak cos niejasne to pytaj, a niektorzy chetnie pomoga.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x