Witam
Opiszę swój problem z Kies. o którym to już wspominałem na innym forum.
**
Dołączony kabelek USB jest dość sztywny, ale do tej pory jak podłączyłem telefon do komputera po USB, opcja Kies, to był on widziany w programie Samsung Kies.
Trzy dni temu jednak telefon zaczął zachowywać się dziwnie.
Wkładam kabel USB i na telefonie pojawia się czarny ekran z logo końcówki USB, u góry jest napis MTP Application a pod logo animowane kropki i napis "Inicjowanie ...".
Niestety ekran za chwilę przygasza, tzn. u góry widać tylko linię statusu (zasięg sieci, stan baterii,) i pojawia się ponownie to co wyżej, czyli logo końcówki USB i napis MTP Application oraz animowane kropki i napis "Inicjowanie ..." - i tak w kółko.
Oczywiście brak jest dostępu do pamięci telefonu.
Dla zobrazowania problemu nagrałem krótki filmik komórką SE K800i (plik 3GP):
http://keiw.fm.interia.pl/GalaxyS.3GP
To samo mam w domu na laptopie z systemem Win 7 Prem 64bit PL, jak i w pracy na stacjonarnym z Win XP Pro PL.
Bateria po kablu USB jest ładowana.
W programie Samsung Kies ciągle wyświetlana jest informacja:
"Podłączanie urządzenia...
Proszę czekać".
Napisałem do Samsunga maila, odpowiedź:
Szanowny Kliencie
W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. serdecznie
dziękujemy za kontakt. W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy
poinformować:
Proszę upewnić się czy:
1) Kabel USB jest poprawnie podłączony do telefonu
2) Telefon ma w zaawansowanych ustawieniach USB (Menu >ustawienia >
Informacje o telefonie > dodatkowe ustawienia) włączoną opcję Samsung
Kies
3) Telefon ma włączony tryb Debugowania USB w Menu >ustawienia >
aplikacje > dla programistów > debugowanie USB
W przypadku dalszych problemów zalecamy:
1) Próbę podłączenia telefonu do innego gniazda USB w komputerze
2) Na czas podłączenia telefonu wyłączenie zapór systemowych typu
FireWall oraz Antywirus
3) Próbę reinstalacji programu Samsung Kies.
Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.
Z poważaniem
Ad. Upewnić się:
Ad. 1.
"Kabel USB jest poprawnie podłączony do telefonu"
Niby jak mam go inaczej podłączyć, wtykany wielokrotnie, wcześniej było OK a teraz nie działa jak należy.
Pożyczyłem również drugi kabel od kolegi, który ma do Nokii, i niestety dalej występują te same objawy.
Ad. 2.
Domyślnie mam w opcjach "włączoną opcję Samsung Kies"
Ad. 3.
"Telefon ma włączony tryb Debugowania"
Tu chyba coś pokręcili, bo debugowanie do Kies nic nie daje.
W trybie debugowania widzę jednak urządzenie jako Dysk Wymienny w "Moj Komputer" po wybraniu opcji "Podłącz" w Powiadomieniach lub w Android Commander i mogę skopiować na i z Samsunga pliki.
Ad. Zalecamy
Ad. 1.
"... do innego gniazda USB"
Oczywiście, że to robiłem a nawet jak pisałem na dwóch komputerach.
Ad. 2.
"Na czas podłączenia telefonu wyłączenie zapór systemowych typu FireWall oraz Antywirus"
W domu i w pracy mam Eset NOD32 Antivirus, deaktywowanie go na czas podłączenia telefonu nic nie daje.
Ad. 3.
"reinstalacja programu Samsung Kies."
To też zrobiłem i nawet w programie wybrałem opcję "Odzyskiwanie sterownika".
To wszystko nie pomaga i Kies dalej nie widzi telefonu
Wkurzony już trochę postanowiłem wgrać nowe Firmware I9000XWJG5.
Wcześniej skopiowałem wszystkie pliki z telefonu na dysk twardy, ponieważ myślałem, że po wgraniu nowego softu wszystko stracę - dodatkowej karty pamięci jeszcze nie posiadam.
Po wgraniu nowego firmware wszystkie pliki nadal są widoczne.
Straciłem jednak kontakty 🙁
W domu mam kopię wykonaną trzy dni temu w Kies jak wszystko jeszcze działało, jednak objawy, o których pisałem w poście #1 pozostają nadal.
Częściowo kontakty odzyskałem zapisując je w programie jako pliki vcf i kopiując je później na telefon, jednak była to mozolna praca, ponieważ każdy kontakt trzeba było osobno importować i na dodatek nie wszystkie się odczytały.
Zastanawiam się, czy nie złożyć reklamacji. Telefon zakupiłem w MM 8 lipca.