Bo wiem jakie on daje mo偶liwo艣ci w iPhonie
馃檪
Rozumiem. Ale tak sobie my艣l臋 - gdzie to ma zastosowanie. Je艣li robisz co艣 w艂asnego - pewnie si臋 przyda, lecz do aplikacji ze standardowym GUI - ju偶 niekoniecznie - tam wystarczy jeden dotyk. S膮 argumenty przemawiaj膮ce przeciw wielodotykowi:
- nie ka偶dy ma wielodotyk, co znaczy, 偶e aplikacja nie mo偶e uzale偶nia膰 swojej funkcjonalno艣ci od wielodotyku, a zatem b臋dzie on jedynie warto艣ci膮 dodan膮,
- je艣li aplikacja wykorzystuje wielodotyk, to zmienia ca艂kowicie spos贸b jej u偶ytkowania, a mianowicie - wymaga u偶ycia dw贸ch r膮k - to nie zawsze jest takie wygodne,
- ka偶dy wielodotyk mo偶na symulowa膰 za pomoc膮 innego ruchu (przyk艂adowo w mapach d艂u偶sze przytrzymanie palucha i przesuni臋cie w g贸r臋/d贸艂 powoduje zmian臋 przybli偶enia.
2. DOSTEP DO AKTUALIZACJI SYSTEMU
To jest faktycznie problem. Niby powinna by膰 zachowana kompatybilno艣膰 wsteczna, niestety nie zawsze to jest respektowane. Znajomy mia艂 problem z aplikacj膮 FastCall - po pojawieniu si臋 Androida 2.0 (Droid) zacz臋艂y pojawia膰 si臋 podw贸jne kontakty. Okaza艂o si臋, 偶e w inny spos贸b magazynowane s膮 dane w ksi膮偶ce adresowej.
To jednak by艂o specyficzne zagadnienie. W przypadku aplikacji nie integruj膮cej si臋 za bardzo z systemem i jego danymi przy przej艣ciu na now膮 wersj臋 najcz臋艣ciej nie b臋dzie trzeba nic robi膰. Wyj膮tek - doimplementowanie nowych funkcjonalno艣ci w kolejnej wersji systemu (przyk艂adowo: app2sd w Androidzie 2.2, czy przechowywanie danych w chmurze).
Emulator jest pewnym pomys艂em na testowanie na innych systemach, lecz b臋d膮 to testy podstawowe. Bior膮c pod uwag臋, 偶e programista nie jest w stanie zawsze mie膰 najnowszy model kom贸rki, trzeba si臋 skupi膰 na sprawnym logowaniu tak by w razie wyst膮pienia u kogo艣 problemu mo偶na by艂o szybko i sprawnie zlokalizowa膰 problem.