Skocz do zawartości
radis290

Programowanie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    To mój pierwszy post na forum zatem cześć wszystkim. Od niedawna mam zapał i chęci do programowania. Napisałem tylko hello world, bo tylko to znalazłem. Chciałbym napisać grę podobną do Terrarii z PC lub Junk Jack z IOS. Właśnie w kierunku tworzenia takiej gry chciałbym podążać.

    W związku z tym mam do was prośbę a mianowicie czy moglibyście mi polecić jakieś poradniki( mogą być po angielsku)? Z programowaniem mam styczność po raz pierwszy ale na naukę mam czas( niedługo wakacje).

    Z góry dziękuję Radek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    hirosz

    Zerknij na kanał newboston na youtube: thenewboston - YouTube Fajne tutoriale mają niemal do wszystkiego. Do gier chyba najlepiej zainteresować się andenginem. Niestety nie jest on dobrze opisany i wymaga jednak jakieś wiedzy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Witam.

    To mój pierwszy post na forum zatem cześć wszystkim. Od niedawna mam zapał i chęci do programowania. Napisałem tylko hello world, bo tylko to znalazłem. Chciałbym napisać grę podobną do Terrarii z PC lub Junk Jack z IOS. Właśnie w kierunku tworzenia takiej gry chciałbym podążać.

    W związku z tym mam do was prośbę a mianowicie czy moglibyście mi polecić jakieś poradniki( mogą być po angielsku)? Z programowaniem mam styczność po raz pierwszy ale na naukę mam czas( niedługo wakacje).

    Z góry dziękuję Radek

    Wielokrotnie widziałem takie tematy na tym forum i może od tego zaczniesz?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tylko dodam, że aby nauczyć się latać, najpierw musisz nauczyć się chodzić:) Więc to że znajdziesz poradnik jak tworzyć gry może Ci nie bardzo pomoc jak w tym czasie sam nie bedziesz posiadał niezbędnej wiedzy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    skoti

    @radis290: Pierwsza kwestia, którą musisz poznać jakiś język programowania który możesz wykorzystać na możliwie największej ilości platform w tym ofc Androida, więc Java lub C++ (jeśli interesuje Cię w przyszłości też iOS to pozostaje C++)... chyba, że chesz robić gry na gotowych silnikach i ich nie programować to musisz poznać tylko edytor silnika i ewentualnie język skryptowy tam wykorzystywany (który najczęściej opiera się na C++ lub Java/C#).

    Kolejną rzeczą, którą musisz poznać to przynajmniej podstawy algorytmów i struktur danych które przy okazji pomogą Ci się dobrze nauczyć języka i utrwalą wiedzę z programowania. Teraz po kilku miesiącach już można powiedzieć, że zaczynasz rozumieć o co chodzi w programowaniu i czas na wybór bibliotek i poznanie ich API, które Ci wiele ułatwią i już jesteś wstanie sam napisać grę.

    PS. Odradzam "uczenie się" z tutoriali, bo one uczą przepisywania gotowych rozwiązań, a praktycznie nic nie uczą.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    hirosz
    Odradzam "uczenie się" z tutoriali, bo one uczą przepisywania gotowych rozwiązań, a praktycznie nic nie uczą.

    Kiepskie tutoriale oglądałeś ;)

    ---------- Post dołączono o 16:25 ---------- Poprzedni post napisano o 16:25 ----------

    Odradzam "uczenie się" z tutoriali, bo one uczą przepisywania gotowych rozwiązań, a praktycznie nic nie uczą.

    Kiepskie tutoriale oglądałeś ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wielkie Dzięki dla wszystkich.

    Nie spodziewałem się tak szybkich odpowiedzi :D. Mam pytanie czy z tej strony Podstawy Języka Java | Kurs Java dowiem się czegoś wartościowego ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym zaczał od pytania czy umiem matematykę, i logicznie myśleć... jesli tak - to szybko złapiesz o co chodzi w programowaniu... jesli z maty miałes 2, a logika i analityczne myslenie sprawa Ci problem... to raczej beda to dla Ciebie katusze

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z matematyki jestem dobry(chodzę do klasy matematycznej i mam wymagającą panią), a w dodatku mam mamę matematyczkę. Z logiką i analitycznym myśleniem też wszystko ok, więc zabieram się za naukę podstaw.

    Wielkie dzięki

    Radek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    skoti
    Napisano (edytowane)
    Kiepskie tutoriale oglądałeś ;)

    Tu nie chodzi o jakość materiałów tylko o sposób przekazywania wiedzy - z tutoriali wyniesiesz tylko i wyłącznie tyle co było w nim powiedziane, czyli bardzo płytką wiedzę, bez żadnych podstaw, bez szczegółów. Aby programować musisz znać podstawy jak język, algorytmy czy struktury danych (bez pierwszego nie skumasz nic nawet z tutoriali, bez algorytmów będziesz wymyślać koło od nowa tylko będzie wychodzić kwadratowe i działać wolno, a bez struktur danych będziesz przechowywał dane w bardzo nieoptymalny objętościowo i wydajnościowo sposób - z niektórych struktur zapewne korzystasz (bo sam język ma je wbudowane) jak wektory, kolejki, stos, ale nie znając struktur zapewne nie znasz grafów, drzew... przykładowo gra w 2D jeśli ma mieć dużo obiektów warto dane przechowywać w drzewie hierarchicznym gdzie liśćmi są obiekty, bo wydajność gdy wzrośnie wielokrotnie, podobnie jest w fizyce, jak i grafice 3D gdzie testujesz takie drzewo z bryłą widoku, a nie każdy obiekt osobno co zabije wydajność). Ogólnie bez podstaw błądzisz po omacku. Tutorial pokazuje Ci dokładny sposób jak odwzorować dokładnie to co pokazuje, nie ma mowy w nim o opisie szczegółowym, parametrów... jak musisz coś zmienić to już leżysz. Dlatego twierdzę, że tutoriale nic nie uczą i jeśli chcesz programować to poznanie języka -> poznanie algorytmów -> poznanie dokumentacji bibliotek (które dokładniej opisują API). - tutoriale dają jedynie złudną nadzieję początkującego, że czegokolwiek się w ten sposób uczy.

    Z matematyki jestem dobry(chodzę do klasy matematycznej i mam wymagającą panią), a w dodatku mam mamę matematyczkę. Z logiką i analitycznym myśleniem też wszystko ok, więc zabieram się za naukę podstaw.

    To bardzo dobrze, bo jeśli będziesz chciałbyś przejść z 2D do 3D gdzie jest dużo więcej matmy i już macierzom, kwaternionom, ich geometrycznym zastosowaniem jak i wiedzy z geometrii analitycznej nie uciekniesz, a tak będziesz miał pomoc naukową w postaci matematyka, który to wytłumaczy podstawy.

    Edytowane przez skoti

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x