Kiepskie tutoriale oglądałeś
😉
Tu nie chodzi o jakość materiałów tylko o sposób przekazywania wiedzy - z tutoriali wyniesiesz tylko i wyłącznie tyle co było w nim powiedziane, czyli bardzo płytką wiedzę, bez żadnych podstaw, bez szczegółów. Aby programować musisz znać podstawy jak język, algorytmy czy struktury danych (bez pierwszego nie skumasz nic nawet z tutoriali, bez algorytmów będziesz wymyślać koło od nowa tylko będzie wychodzić kwadratowe i działać wolno, a bez struktur danych będziesz przechowywał dane w bardzo nieoptymalny objętościowo i wydajnościowo sposób - z niektórych struktur zapewne korzystasz (bo sam język ma je wbudowane) jak wektory, kolejki, stos, ale nie znając struktur zapewne nie znasz grafów, drzew... przykładowo gra w 2D jeśli ma mieć dużo obiektów warto dane przechowywać w drzewie hierarchicznym gdzie liśćmi są obiekty, bo wydajność gdy wzrośnie wielokrotnie, podobnie jest w fizyce, jak i grafice 3D gdzie testujesz takie drzewo z bryłą widoku, a nie każdy obiekt osobno co zabije wydajność). Ogólnie bez podstaw błądzisz po omacku. Tutorial pokazuje Ci dokładny sposób jak odwzorować dokładnie to co pokazuje, nie ma mowy w nim o opisie szczegółowym, parametrów... jak musisz coś zmienić to już leżysz. Dlatego twierdzę, że tutoriale nic nie uczą i jeśli chcesz programować to poznanie języka -> poznanie algorytmów -> poznanie dokumentacji bibliotek (które dokładniej opisują API). - tutoriale dają jedynie złudną nadzieję początkującego, że czegokolwiek się w ten sposób uczy.
Z matematyki jestem dobry(chodzę do klasy matematycznej i mam wymagającą panią), a w dodatku mam mamę matematyczkę. Z logiką i analitycznym myśleniem też wszystko ok, więc zabieram się za naukę podstaw.
To bardzo dobrze, bo jeśli będziesz chciałbyś przejść z 2D do 3D gdzie jest dużo więcej matmy i już macierzom, kwaternionom, ich geometrycznym zastosowaniem jak i wiedzy z geometrii analitycznej nie uciekniesz, a tak będziesz miał pomoc naukową w postaci matematyka, który to wytłumaczy podstawy.