Nowa polska gra na Androida – 100 płatnych pobrań i 24 tysiące pirackich użytkowników gry. Google coś z tym zrobi? | AntyWeb
Pewnie wieli z Was już o tym wie, ale mnie dopiero dziś oświecono że zabezpieczenia aplikacji licencjami nic nie daje.
Nie ma co biadolić, tylko trzebaby wymyślić własny mechanizm zabezpieczenia aplikacji.
Pomysły pewnie by się znalazły... ale nie wiem jednej rzeczy i nie umiem jej wyszukać.
Czy jest jakaś możliwość wywołania sprawdzania licencji spoza app'ki ?
Napisalibyśmy własny serwer licencjonowania, który po odpaleniu gry sprawdzałby w magazynie licencji googla, czy user ma do niej prawa.
Postawilibyśmy coś takiego tylko dla użytkowników forum-android 🙂
Jeden wspólny, żeby było łatwiej i taniej.
Wszystko pięknie, tylko metoda zabezpieczenia:
1. Wysyłanie requesta z umerem IMEI i ANDROID_ID, jak robi to LVL nie ma sensu, bo response łatwo przechwycić i obejść (AntiLVL)
ODPADA
2. Pobieranie dodatkowego JARa z kodem wykonywalnym, jako fragmentu gry ? Da się pobrać Expansion APK z innego źródła niż GP ?
pewnie ODPADA, ale nie wiem czy dałoby się w ogóle uruchomić taki zewnętrzny kod
3... jakieś pomysły (szyfrowanie, indywidualizowanie pobrania) ?
Podobałoby mi się gdyby google, indywidualizował pobierane APPki tak samo jak amazon podpisuje kupowane ebooki PDF.
Na każdej stronie jest nazwisko kupującego.
Łatwo byłoby wyśledzić pirata.
Jestem ciekaw Waszych opinii i pomysłów ?