Skocz do zawartości
jareksol

Gwarancja i czas serwisowania

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Nie widziałem żeby był taki temat więc poruszę ten temat.

    Otóż moje Evo jest na gwarancji w serwisie już od 28 maja. Poszła drugi raz płyta główna. Za pierwszym razem czekałem nie cały tydz. a teraz już 28 dni. W salonie powiedzieli że czeka się na naprawę 14 dni roboczych a ja postanowiłem się dowiedzieć jak to wygląda. A więc dzwoniłem do mojej sieci Play i dwa razy, różny konsultant, sprawdzali w przepisach jak to jest i oboje powiedzieli identycznie, czyli; cały serwis musi trwać 28 dni, nie roboczych, ciąg dni. 7 dni ma salon na dostarczenie telefonu do serwisu, potem 14 dni serwisowania - naprawy i ponownie 7 dni na dostarczenie telefonu przez serwis do salonu. Konsultant jak i konsultant z serwisu doradzili mi o domaganie się nowego telefonu poprzez salon. Teoretycznie płyta główna od głównego producenta idzie ok. 3 tygodni i teoretycznie ma niby być 25 czerwca tj.ten poniedziałek. Zobaczymy. A jak jest u Was, podzielcie się swoimi doznaniami serwisowania?!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    BigMac

    Wiesz ja czekam na części do swojego HTC 52 dni więc, Ty nie masz na co narzekać. Cały czas pisze i dzwonie do HTC, a oni cały czas mi mówią, że nie wiedzą kiedy przyjdą części, a trzeba tak długo czekać na części bo sprowadzają je z Taiwanu, a tam jest zła pogoda i nie mają szansy ich wysłać ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dorone

    W przepisach nie ma mowy o tym ile musi trwać naprawa GWARANCYJNA, jeśli nie jest to zawarte w karcie gwarancyjnej, a z tego co pamiętam (moge się mylić) w HTC nie ma takiego zapisu.

    No chyba, że to są wewnętrzne procedury sieci Play?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W przepisach nie ma mowy o tym ile musi trwać naprawa GWARANCYJNA, jeśli nie jest to zawarte w karcie gwarancyjnej, a z tego co pamiętam (moge się mylić) w HTC nie ma takiego zapisu.

    No chyba, że to są wewnętrzne procedury sieci Play?

    Właśnie, tak dwóch konsultantów z Play mi powiedziało, każdy identycznie więc hmm...to nie zmowa :PP

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lopez07
    Konsultant jak i konsultant z serwisu doradzili mi o domaganie się nowego telefonu poprzez salon.
    Nie jestem pewien czy ci poprawnie doradzali bo podobno możliwość otrzymania nowego aparatu jest jak się stwierdzi , że telefon 3x miał tą samą wadę , dla której byl oddana do serwisu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    MC_

    Bzdury wypisujesz jakich wiele na tym forum.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W przepisach nie ma mowy o tym ile musi trwać naprawa GWARANCYJNA, jeśli nie jest to zawarte w karcie gwarancyjnej, a z tego co pamiętam (moge się mylić) w HTC nie ma takiego zapisu.

    No chyba, że to są wewnętrzne procedury sieci Play?

    Kolego połowicznie masz rację. Natomiast zgodnie z wyrokiem sądu jeśli w regulaminie serwisowania nie ma napisane ile może trwać naprawa/ zgłoszenie usterki czy czas ten jest podano jako nieokreślony to przyjmowany jest czas 14dni kalendarzowych. Po takim czasie możesz ubiegać się o zwrot należności zapłacony za towar, wymianę na nowy/taki sam jaki zakupiłeś bądź rekompensatę w postaci obniżenia ceny produktu zakupionego przez Ciebie. W/w punkty nie przysługują Ci jeśli zostałeś poinformowany o dłuższym terminie naprawy/serwisowania i się z tym zgodziłeś np podpisem pod dokumentem bądź co gorsza rozmową telefoniczną na którą nie masz potwierdzenia.

    Ogólnie przepisy stanowią że:

    -sprzedawca w ramach gwarancji/rękojmi (dotyczy zakupu od firmy poprzez firmę) ma 14 dni na rozstrzygnięcie Twojego zażalenia odnośnie wady sprzętu

    - następnie ma 14dni na to aby wadę usunąć w postaci naprawy (z wpisem do książki gwarancyjnej)

    - po upływie tego czasu przysługuje Ci prawo do wymienionych przeze mnie przywilejów jako niedotrzymanie warunków gwarancji/rękojmi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lopez07
    Bzdury wypisujesz jakich wiele na tym forum.
    Widać czytanie ze zrozumieniem to nieco problem u ciebie ja podałem jedną z możliwości wymiany starego aparatu na nowy. Jest to prawdą , gdyż sam tak kiedyś miałem jak oddałem poraz drógi poprzedni telefon do serwisu sony ericssona to niechcieli mi wymienić na nowy odpowiedzieli mi , że wymiana na nowy model jest możliwa jeśli aparat był w serwisie 3 krotnie z ta samą wadą.Pewnie są inne możliwości uzyskania wymiany starego modelu na nowy tamtą swoją sytuacje miałem 2lata temu pewnie przepisy prawne się pozmienialy od tamtego czasu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gibbs

    Jeśli przekroczą czas naprawy wypisany na karcie gwarancyjnej, prosisz o potwierdzenie wysyłki telefonu za granice ( wtedy mają prawo naprawy 30 dni ) jeśli nie był wysyłany za granice, nie przyjmujesz odbioru telefonu i piszesz reklamacje do producenta.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    BigMac

    I jak jareksol otrzymałeś jakąś wiadomość ?

    Właśnie rozmawiałem z serwisem HTC, cześci jak na razie u nich nie ma, ale już w tym tygodniu powinny być (wtorek,środa) w środę mam ponownie zadzwonić i się dowiedzieć nareszcie dobra informacja ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x