Skocz do zawartości
jareksol

Gwarancja i czas serwisowania

    Rekomendowane odpowiedzi

    I jak jareksol otrzymałeś jakąś wiadomość ?

    Właśnie rozmawiałem z serwisem HTC, cześci jak na razie u nich nie ma, ale już w tym tygodniu powinny być (wtorek,środa) w środę mam ponownie zadzwonić i się dowiedzieć nareszcie dobra informacja ;)

    ..póki co cisza...niby dzisiaj miała być płyta główna ale zobaczymy jutro...:facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dorone
    Kolego połowicznie masz rację. Natomiast zgodnie z wyrokiem sądu jeśli w regulaminie serwisowania nie ma napisane ile może trwać naprawa/ zgłoszenie usterki czy czas ten jest podano jako nieokreślony to przyjmowany jest czas 14dni kalendarzowych. Po takim czasie możesz ubiegać się o zwrot należności zapłacony za towar, wymianę na nowy/taki sam jaki zakupiłeś bądź rekompensatę w postaci obniżenia ceny produktu zakupionego przez Ciebie. W/w punkty nie przysługują Ci jeśli zostałeś poinformowany o dłuższym terminie naprawy/serwisowania i się z tym zgodziłeś np podpisem pod dokumentem bądź co gorsza rozmową telefoniczną na którą nie masz potwierdzenia.Ogólnie przepisy stanowią że:-sprzedawca w ramach gwarancji/rękojmi (dotyczy zakupu od firmy poprzez firmę) ma 14 dni na rozstrzygnięcie Twojego zażalenia odnośnie wady sprzętu- następnie ma 14dni na to aby wadę usunąć w postaci naprawy (z wpisem do książki gwarancyjnej)- po upływie tego czasu przysługuje Ci prawo do wymienionych przeze mnie przywilejów jako niedotrzymanie warunków gwarancji/rękojmi.

    Coz to za przepisy i coz to za wyrok sadu??

    14 dni na rozpatrzenie jest w wypadku zlozenia z ustawy/rekojmii. Gwarancja to zupelnie inna sprawa i chetnie przeczytam przepis na ktory sie powolujesz. Jesli jednak laczysz rekojmie z gwarancja to niczego dobrego to nie wrozy...

    Pomijajac fakt, ze jak skladasz z rekojmi to wrecz nie powinni wstemplowywac w karte gwarancyjna naprawy. Cos grubo pomieszales.

    ______________

    Wysłane z "Zetki" za pomocą aplikacji Forum Android.com.pl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    BigMAC, I CO, MASZ JAKIES WIESCI? DOSTARCZYLI DO TWOJEGO EVO CZESCI? BO MOJE MIALY BYC WCZORAJ I JEDNYM SLOWEM D....... WIELKA...POMALU MNIE TRAFIA >:(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Coz to za przepisy i coz to za wyrok sadu??

    14 dni na rozpatrzenie jest w wypadku zlozenia z ustawy/rekojmii. Gwarancja to zupelnie inna sprawa i chetnie przeczytam przepis na ktory sie powolujesz. Jesli jednak laczysz rekojmie z gwarancja to niczego dobrego to nie wrozy...

    Pomijajac fakt, ze jak skladasz z rekojmi to wrecz nie powinni wstemplowywac w karte gwarancyjna naprawy. Cos grubo pomieszales.

    ______________

    Wysłane z "Zetki" za pomocą aplikacji Forum Android.com.pl

    Kolego po 1 nie napisałem że łączę rękojmię z gwarancją - proszę czytaj ze zrozumieniem i uważnie

    Rękojmia dotyczy 2 firm

    Gwarancja dotyczy jednej firmy i osoby prywatnej

    Pozostałe Twoje postulaty:

    poczytaj art. 580 § 2 KC oraz orzecznictwo sądowe w sprawie gwarancji/rękojmi

    ewentualnie § Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!! – Forum Prawne - artykuł o wszystkim

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dorone
    Kolego po 1 nie napisałem że łączę rękojmię z gwarancją - proszę czytaj ze zrozumieniem i uważnie

    Rękojmia dotyczy 2 firm

    Gwarancja dotyczy jednej firmy i osoby prywatnej

    Pozostałe Twoje postulaty:

    poczytaj art. 580 § 2 KC oraz orzecznictwo sądowe w sprawie gwarancji/rękojmi

    ewentualnie § Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!! – Forum Prawne - artykuł o wszystkim

    przeczytałem link, który wkleiłeś i jedyna informacja, jaką znalazłem odnośnie czasu realizacji gwarancji to:

    Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21),

    Jak widzisz nie jest napisane to o czym mówiłeś. Dlatego proszę o konkretny punkt o tym mówiący.

    Poza tym gwarancja obejmuje również np. przedsiębiorce więc nie wiem skąd wziąłeś:

    Gwarancja dotyczy jednej firmy i osoby prywatnej

    ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego a tego już nie czytałeś poczytaj art. 580 § 2 KC oraz orzecznictwo sądowe ? Też podawałem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dorone
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym

    niestety tego orzecznictwa nie moge odszukać. Jak będziesz tak miły to podeślij.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mialem odsylac na gware i powiedzial mi facet ze 7 dni sie czeka :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Ja mialem odsylac na gware i powiedzial mi facet ze 7 dni sie czeka :D

    wiesz, mi mówili to samo...to jedna wielka ściema...w przepisach jest napisane że termin gwarancyjny powinien trwać 14-28 dni chyba że istnieje konieczność sprowadzenia części wtedy termin się może wydłużyć; ile..? to już nie jest napisane :facepalm:

    wymiana na nowy istnieje wtedy gdy przedmiot gwarancyjny był serwisowany min.4 razy i ta sama część lub inna podlega ponownej naprawie lub gdy a to już ocenia producent danego przedmiotu, naprawa danego przedmiotu przewyższa lub jest zbliżona danemu przedmiotowi..hehe pozostaje czekać bo nic nie wskuramy..niestety..wiadomości mam od kolego prawnika ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W Polsce jedyna możliwość na szybkie załatwienie sprawy,to niezgodność towaru z umowa bądź rekojmia.Naprawy gwarancje według naszego prawa mogą trwać nawet rok,jeżeli z przyczyn technicznych nie ma możliwości szybszego sprowadzenia części.Nie ma w ustawach jednoznacznego terminu np.14dniwego na naprawienia szkody.Mylicie ta odpowiedzialnością za wydanie sprzętu niezgodnego z umowa.Ja od paru lat nie załatwiam spraw poprzez gwarancje i polecam wyrzucić kartę gwarancyjną do kosza,bo ona konsumentowi nie daje nic poza czekaniem,aż serwis się zlituje nad nami i z wielka łaska naprawi,bądź wymieni sprzęt na nowy.

    Sent from my New iPad 3 using Tapatalk HD

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x