Nie chcę popadać w hurra optymizm, po doświadczeniach ostatniej krótkiej poprawy, ale znów zaczęło działać na WiFi i teraz dłużej niż poprzednio.
A stało się to po tym, jak w: Ustawienia/Menedżer Aplikacji/Wszystkie/Talk wyczyściłem wszystkie dane i wymusiłem zatrzymanie.
Po ponownym uruchomieniu Talka wszystko działa jak należy.
Już się przełączałem kilka razy WiFi/sieć komórkowa/WiFi, wylogowywałem Google Talk, restartowałem telefon i na razie efekty są obiecujące.
Mam nadzieję, że to koniec moich kłopotów z Google Talk po WiFi.
EDIT:
No i ciekawostka. W pracy gdzie robiłem wcześniejszy test było ok.
Na sieci WiFi w domu jest jak było, czyli klapa.
Próbowałem zrobić trick z czyszczeniem, wymuszaniem zamknięcia i nic.
Ci więcej, zrobiłem funkcję "Wyłącz" i aplikacja zniknęła z listy (to było głupie) i nie wiedząc jak ją przywrócić zrobiłem reset telefonu.
Problem (przynajmniej w domu na routerze D-Link) nadal występuje.
Jutro znów przetestuję w pracy i będę wiedział, czy w tym wszystkim router też macza palce.
EDIT 2:
Zaczynam coś z tego rozumieć.
Telefon na WiFi nagle sam się zalogował do Talk.
Ponowne wyłączenie WiFi i włączenie, i znów nie można się zalogować.
Ale po kilku próbach się udało.
Czyli nie jest to stabilne połączenie, ale jakoś w końcu się udaje podłączyć.
Wychodzi na to, że nie ma jakiejś konkretnej przyczyny problemu i jako takiego nie da się go rozwiązać.
Ten typ tak (możliwe, że w połączeniu z tym konkretnym routerem) po prostu ma.
EDIT 3:
Zmieniłem router. Zamiast DI-524 łączę się teraz do WRT160NL.
Niestety problem nadal występuje, ale:
Kiedy na ustanowionym połączeniu WiFi zrobię restart telefonu, telefon po uruchomieniu oczywiście również od razu jest połączony z siecią WiFi, natomiast w Google Talk jestem zalogowany. Wtedy mogę się dowolnie wylogowywać z GTalk i logować ponownie. Ale jeśli się rozłączę z sieci WiFi i połączę ponownie, znów muszę zrobić restart telefonu aby być online w GTalk.
Jest to sposób na obejście problemu u mnie.
Zastanawiam się jak to wygląda u innych.