Witam,
chciałbym zrobić dla treningu prostą grę 2D w OpenGL'u. Ogarnąłem już mniej więcej co i jak z rysowaniem w OpenGL, jednak problemem pozostaje ustawienie widoku w OpenGL'u na 2D.
Na czym polega problem:
Swoją grę tworzę w oparciu o ten tutorial: Displaying Graphics with OpenGL ES | Android Developers . Tam pokazane jest co i jak z OpenGL'em, lecz w wersji bodajże 2.0.
The example code in this class uses the OpenGL ES 2.0 APIs, which is the recommended API version to use with current Android devices
Wyszukałem w internecie, co zrobić, żeby ustawić widok 2D i znalazłem funkcję glOrtho ( link do wpisu ).
Wygląda jednak na to, że glOrtho w OpenGL ES 2.0 nie istnieje.
Co więc zastępuje tą funkcję? Jak ustawić ten widok 2D?
Mówiąc widok 2D chodzi mi o to, aby punkt 0,0 był w lewym górnym rogu ekranu, a oś Z była równa 0.