Skocz do zawartości
halus

Przycisk "home" nie działa. Gwarancja czy własnoręczna naprawa.

    Rekomendowane odpowiedzi

    halus

    Byłem na wakacjach nad morzem. Wiadomo, z moją spicą się nie rozstawałem nawet na plaży.

    Po pewnym czasie zauważyłem, że przestaje działać przycisk "home". Dopiero, gdy nacisnę bardzo mocno, zacznie działać (potem przez kilka chwil mogę naciskać normalnie). Jest to bardzo denerwujące, bo był to jeden z najczęściej używanych przeze mnie przycisków.

    Podejrzewam, że może to być wina ziarnka piasku lub kropli wody z którą mój telefon na pewno nie raz miał do czynienia na plaży.

    Teraz pytanie. Czy telefon mogę oddać na gwarancji, mówiąc że nie działa mi przycisk home? Czy jak zobaczą tam uszkodzenie wynikające z "zalania" lub "zapiaszczenia" telefonu, mogą kazać mi płacić za naprawę?

    Lub też, czy jest jakaś możliwość, aby możliwie nieinwazyjnie naprawić to samemu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może po prostu przycisk szlag trafił, wtedy wymienią... jak telefonu nie topiłeś w wodzie albo nie zalałeś totalnie to gwarancji nie cofną... przed naprawą bez gwarancji pytają się czy naprawiać czy nie przedstawiając kosztorys naprawy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    halus

    OK. Dzięki.

    Jeszcze mam pytanie na temat serwisu samsunga, ile musiałbym czekać na tak banalną jak wymiana przycisku?

    Pamiętam jeszcze czasy, kiedy starego Samsunga, awaryjnego jak nie wiem odbierałem zazwyczaj po 1, 2 miesiącach. Ktoś wie ile im teraz takie rzeczy zajmują (oczywiście mniej więcej, nie oczekuję dokładnej odpowiedzi :D) ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Suchy

    7-14 dni roboczych, zapytaj filipceglow, on się zna na prawach konsumenta :P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli telefon kupiłeś w sklepie to odpuść sobie gwarancje i skorzystaj z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zażądaj naprawy lub jak chcesz wymiany na nowy bez wad. MASZ DO TEGO PRAWO. W odróżnieniu od gwarancji sklep ma nieprzekraczalny termin 14 dni na określenie swojego stanowiska. Nie daj się "zamotać" przez sprzedawcę są szkoleni by zrobić ci wodę z mózgu. Możesz też udać się po poradę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Porady są bezpłatne, a i druk zgłoszenia Ci dadzą.

    Korzystałem z tej ustawy już kilkakrotnie min. w dużych sieciach RTV. Zawsze skutecznie.

    Jeśli w salonie operatora. Tam gorzej/trudniej ( min. niski koszt zakupu zazwyczaj telefonu będącego dodatkiem do umowy ) ale śmiało możesz również odpuścić sobie gwarancję i korzystać z ustawy. Robiłem tak np w Plusie.

    A, jeśli wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu, spokojnie żądaj zwrotu gotówki. Kupisz se nowy. Ustawa w tym przypadku domniemywa, że wada występowała już w momencie zakupu.

    Tu masz tekst ustawy - www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf.

    Zwróć uwagę na art 4 i 8.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    halus

    ok. Co jeśli telefon kupiłem w salonie za 1 zl? czy mogę domagać się wymiany na nowy? Czy sprzedawca ma prawo odmówić wymiany i oddać tą złotówkę?

    Wymiany mogę domagać się w każdym salonie ery czy w tym w którym kupiłem?

    Dodam że mam na abonament i właścicielem mojego numeru jest moj ojciec. Czy mogę ją zarządać wymiany czy musi to zrobic właściciel?

    Ostatnie pytanie, czy muszę wgrać soft ery czy olać i zostawić sm? dzięki wielkie za odpowiedź.

    Wysłano z mojego GT-I5700 przy użyciu Tapatalk

    Edytowane przez halus
    poprawa błędów slideit :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    1. Z ustawy możesz żądać naprawy lub wymiany "na nowy wolny od wad". Tak mówi ustawa cytowana wyżej przeze mnie. Przy składaniu reklamacji zaznacz, że jest to wada istotna. Co jest jasne bo nie możesz korzystać w sposób przewidziany przez producenta z telefonu. Gdyby to był sklep żądał bym wymiany. W salonach będą Cie zwodzić. Trzeba być pewnym siebie i stanowczym. Jeśli fon kupiony był do 6 miesięcy wstecz WAL śmiało o nowy. Najlepiej zrób to na druku otrzymanym od Rzecznika.

    2. Właśnie, tu jest problem z operatorami. Co z tego że zwrócą Ci złotówkę? Umowa zostaje. Tak więc wymiana lub naprawa.

    3. Lepiej mieć czysty soft Ery. Przy modyfikacjach mogą mieć punkt zaczepienia.

    4. Ojciec kupował ojciec reklamuje. Zresztą chyba dowodów nie sprawdzają.....

    Najważniejsza rzecz. SPRZEDAWCA NIE MOŻE DECYDOWAĆ ZA CIEBIE O SPOSOBIE ZAŁATWIENIA KTÓREGO PODSTAWA JEST CYTOWANA USTAWA. Masz wątpliwości idź do Rzecznika Konsumentów jest w każdym mieście.

    No i ma 14 dni na zajęcie stanowiska.

    Z gwarancją czasem trwa to i 2 miesiące. Prawo tego nie reguluje, chyba że w karcie gwarancyjnej jest jasno zapisany termin naprawy gwarancyjnej.

    Edytowane przez slawekzakro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    halus

    OK. Wydrukowałem artykuły 4 i 6, zaraz zabieram się za studiowanie umowy i gwarancji.

    Potem rzecznik, nowy soft i idę po nowy telefon :)

    Dzięki wielkie, piwko leci! :)

    Zadam jeszcze ostatnie pytanie. Rozwaliłem słuchawki, sprzedawca zapewne poprosi o oddanie całego zestawu. Co z tym fantem zrobić?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kiepsko z tymi słuchawkami. Oddać musisz to co dostałeś. Nie przeskoczysz tego. Z doświadczenia wiem, że nie sprawdzają. No chyba, że są widoczne ślady. Jeśli nie, zapakuj ładnie.... i licz na szczęście.

    Powodzenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    halus

    ok. dzięki wielkie Slawekzakro :) Będę próbował.

    Jak nie wyjdzie to ewentualnie oddam na gwarancji i będę czekał. Może przy okazji ekran wymienią, bo czasem gubi dotyk.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x