Według mnie to, ilość "pobranego" RAM'u = ilość zjedzonej baterii. Ale mogę się mylić
😉
Ilość "zjedzonej baterii" = użycie procesora przez launcher.
Wartość RAM-u to jedynie ilość zajętej przez launcher pamięci operacyjnej. Jest to istotne dla osób ze starszym sprzętem, posiadającym mało RAM. W takim przypadku może pośrednio wpłynąć na zużycie prądu, bo będzie mniej miejsca na apki i częściej system będzie je ubijał, przez co będzie intensywniej pracował procesor = większe zużycie prądu.
W przypadku nowszych fonów z większą ilością RAM-u, ilość zajętej pamięci nie ma wielkiego znaczenia, bo jest wystarczająco sporo miejsca.
Użycie procesora ma związek głównie z używanymi przez launcher funkcjami w czasie jego pracy i jego optymalizacją (tzn., czy jest dobrze napisany przez autora).
Może być tak, że zajmujący dużo pamięci launcher zużywa mniej prądu, bo jest lepiej napisany i zoptymalizowany, a ten "lekki" będzie żarł aku, jak wściekły.
Ja wolałbym zapytać, który z launcherów zużywa najmniej prądu (najlepiej jaka jest wartość natężenia prądu w mA lub chociażby obciążenie procka w %) zarówno w uśpieniu, jak i pracy na nim.
A przy okazji, ostatnio pracuję na 360 Launcher, który nie pożera aku, jest przeładny, funkcjonalny i szybki. Niestety tylko po angielsku (i chińsku) 🙂