Po przeczytaniu ziliona opinii odnośnie "smart fona za rozsądną cen" wybrałem Galaxy Lite (spica). Odebrałem telefon i rozpocząłem moją przygodę z androidem.
Niestety radość trwała krótko - klawiatura ekranowa nie działała prawidłowo.
Literki w prawym dolnym rogu (w ustawieniu pionowym) nie działały. Uznałem, że to bolączki andka 1.5 i po aktualizacji wszystko ustąpi.
Niestety problem nadal występował. Dodatkowo po wgraniu aplikacji "alchemy" zauważyłem, że ekran ma nieaktywny pasek (nie reagujący na dotyk) w prawym dolnym rogu ekranu (literki i, k, m).
Oddałem telefon do salonu Play. Telefon wrócił z wgranym starszym softem (;p) ale wciąż z niedziałającym prawidłowo ekranem. Ponadto w opinii techników telefon spełnia wszystkie normy fabryczne. Poprosiłem sprzedawce z salonu o sprawdzenie działania telefonu i wystawienie oświadczenia, że telefon nie działa prawidłowo.
Telefon znów trafił do serwisu i wrócił z oświadczeniem kierownika serwisu, że wszystko jest ok i w ogóle marnuje ich czas. Po raz kolejny sprzedawca z Play podpisał oświadczenie, ale tym razem dołączyłem do telefonu kopie tych oświadczeń.
Spica jest od dwóch tygodni w serwisie, więc postanowiłem sprawdzić co u niej "słychać" na stronie samsunga. Jakież było moje zdziwienie, kiedy system stwierdził, że telefon o takim imei nie trafił do serwisu:DDD.
Po telefonie do samsunga otrzymałem zapewnienie, że żaden serwis nie otrzymał mojego telefonu i na pewno nie podjęto żadnej naprawy.
Jutro otrzymam odpowiedź z salonu Play "Co z moim telefonem się dzieje?"
Będę informował na bieżąco o postępach tej sprawy.
O 11.40 02.09.2010 zostałem poinformowany o naprawieniu mojego telefonu. Zostanie mi on przekazany w poniedziałek. Zobaczymy czy rzeczywiście jest sprawny :>