Skocz do zawartości
DonPorazzo

Serwis Asus Polska- nasze doświadczenia z naprawami Nexusa 7

    Rekomendowane odpowiedzi

    W przypadku problemów z tabletem Nexus 7 może zajść konieczność wysłania go do serwisu. Należy zrobić to poprzez stronę

    ASUS :: Strona główna

    kliknąć w zakładkę serwis i wprowadzić numer seryjny urządzenia, który najdziemy na pudełku. Następnie należy wypełnić formularz, w którym trzeba opisać problem z tabletem. Po chwili otrzymamy e-mail z numerem RMA. Następnego dnia po sprzęt zgłosi się kurier i zabierze Nexusa. W e-mailu będzie znajdował się link, pod którym będziemy mogli na bieżąco śledzić postępy w naprawie.

    Ja swojego nexusa (kupionego w UK - PC World) wysłałem 25 września. Następnego dnia był on już w trakcie naprawy, jednak dzień później pojawiła się informacja, że sprzęt oczekuje na części zamienne. Dziś (4 października) dostałem kolejnego maila od Asusa o treści

    Szanowny Kliencie,

    Z przykrością zawiadamiamy o braku części potrzebnych do zakończenia Twojej naprawy.

    Twoje RMA czeka na część oznaczoną jako ME370T-1B LCD(WTK/A+)+TOPCASE.

    Prognozowany czas oczekiwania na tą część to 12 dni.

    Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności i zapewniamy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, by naprawa została zakończona jak najszybciej i z najwyższą starannością.

    Pozdrawiamy,

    Zespół Wsparcia Technicznego ASUS Polska

    Czyli wygląda na to, ze jeszcze sobie poczekam :(

    Problemem w moim tablecie był wystający i trzeszczący z lewej strony ekran. Napisałem także o martwym pikselu, który co prawa widoczny był tylko i wyłącznie, gdy uruchomiłem aplikację do wykrywania takich pikseli, ale stwierdziłem, że skoro już wysyłam tablet, to niech wymienią w nim co nie jest idealne.

    Piszcie o swoich doświadczeniach z serwisem Asusa.

    Edytowane przez DonPorazzo
    poprawienie tematu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    kulfi82

    Cieszę się DonPorazzo, że założyłeś ten wątek.. sam zbierałem się z tym od tygodnia. Ja swój egzemplarz wysłałem 23 września a 1 dostałem info o oczekiwaniu na ME370T-1B LCD(WTK/A+)+TOPCASE. Moim zdaniem to mega multi ściema i jeden wielki automat spychający. Na forum był koleżka co w tydzień załatwił sprawę, a nam przyjdzie czekać z 1,5 miecha jak nic. Jak zamawiam od chińczyka stuff na ebayu to paczka leci max. 5 dni z drugiego końca świata a elita potrzebuje miesiąca aby mocowania sprowadzić. "Żenuła" panowie :facepalm1: .. żenuła...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Moim zdaniem to mega multi ściema

    Żadna ściema. Asus dobrze wie, że dał ciała z ekranami. Wyjścia są 2:

    • Asus do tej pory nie poradził sobie z odstającym ekranem, stąd brak części.
    • Asus dopiero niedawno poradził sobie z odstającym ekranem ale nie nadąża z produkcją części (produkcja bieżących modeli + produkcja "kitów" serwisowych) stąd trzeba czekać na dostawę.

    Moim zdaniem lepiej poczekać i mieć pewność, że dostanie się naprawiony sprzęt.

    Sam zamierzam wysłać swój w przyszłym tygodniu.

    DonPorazzo i kulfi82:

    • Czy dołączaliście jakiś dowód zakupu, paragon, cokolwiek?
    • Czy wystarczyło samo zgłoszenie po numerze seryjnym?
    • Czy wcześniej otwieraliście tylną klapkę?
    • Czy wysłaliście cały komplet (z łądowarką i kablem) czy tylko sam tablet?

    Edytowane przez RadkoR

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    norsil

    ja na swój model czekam od 17 września :/.

    Tego dnia przywróciłem fabryczne ustawienia i zapakowałem go do pudełka. 18 września kurier zabrał paczkę i 19 września paczka dotarła do nich, po czym status zmienił się na Waiting-[WB1] Wait for Material/Spare Parts. Tak sobie poczekałem do poniedziałku(24.09), gdzie status zmienił się na repairing - uchahany, że może jeszcze tego samego dnia wyślą mojego Nexusa z powrotem ale moja radość nietrwała długo bo następnego dnia(25.09) status znów zmienił się na Waiting-[WB1] Wait for Material/Spare Parts - lekkie zdenerwowanie(użyłbym innego słowa ale ostatnio usunięto mój post za oddanie całych moich emocji). Tak poczekałem sobie chyba do piątku (28.09), gdzie status znów zmienił się na repairing, ale ... 29.09 status zmienił się na Waiting-[WB1] Wait for Material/Spare Parts - żałosne nieprawdaż? lekkie zdenerwowanie zmieniło się w szybką naukę łaciny...

    1 października dostałem maila od serwisu asusa o przedłużającej się naprawię:

    "Twoje RMA czeka na część oznaczoną jako ME370T_LCD_FPC R1.1.

    Spodziewany czas dostarczenia części to: 2012-10-04 i czas ten może ulec zmianie. "

    natomiast dziś dostałem znów maila o przedłużającej się naprawię, w którym oczywiście mnie przepraszają...

    Twoje RMA czeka na część oznaczoną jako ME370T_LCD_FPC R1.1.

    Spodziewany czas dostarczenia części to: 2012-10-05 i czas ten może ulec zmianie.

    Ciekawe co będzie jutro.

    PS.1. zauważyłem, że przedmówcy, którzy oddali tablet do naprawy czekają na inne części niż ja. Gdy oddawałem nexusa do naprawy to miałem problem z odklejonym ekranem oraz trzeszczącą lewą stroną tabletu.

    PS.2. @RadkoR

    Czy dołączaliście jakiś dowód zakupu, paragon, cokolwiek? TAK

    Czy wystarczyło samo zgłoszenie po numerze seryjnym? j.w.

    Czy wcześniej otwieraliście tylną klapkę? TAK

    Czy wysłaliście cały komplet (z łądowarką i kablem) czy tylko sam tablet? cały komplet

    Edytowane przez norsil

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Huiggi

    Ja chcę wysłać, ale zgubiłem paragon i poprosiłem sprzedawcę z Allegro o dowód sprzedaży. Wysłał mi pdfa z potwierdzeniem z jego sklepu i sobie to wydrukowałem. Do tego mam jeszcze umowę o przyznanie rat od Allegro. Karta gwarancyjna nie jest wypełniona (tylko jakaś naklejka jest), bo pudełko z tabletem było zaklejone. Tak jak przyszło do nich z Google Play - tak sprzedali mi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    kulfi82

    Ja nie dołączałem żadnego dowodu zakupu - wystarczyło samo zgłoszenie online. Klapki nie otwierałem i wysłałem cały zestaw jaki dostałem od googla. U mnie również odstawał ekran i ewidentnie urządzenie trzeszczało - może faktycznie jest takie ciśnienie na świecie z naprawą, że nie dają rady z produkcją ale pamiętam pierwszą wypowiedź na forum użytkownika, który wysłał urządzenie do asusa i w ciągu tygodnia miał je w domu. Tak czy siak coś tu nie pyka.

    @ Huiggi

    Wedle prawa nie musisz dołączać paragonu - wystarczy jakikolwiek dowód dokonania płatności (np. wydruk z banku, że przelałeś jakąś ratę). Ja nie dołączałem, żadnego dowodu i przyjęli bez problemu. Zresztą tak samo wysyłam laptopy do serwisu Asusa w Koszalinie - wszystko mają on-line.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    DonPorazzo i kulfi82:

    • Czy dołączaliście jakiś dowód zakupu, paragon, cokolwiek?
    • Czy wystarczyło samo zgłoszenie po numerze seryjnym?
    • Czy wcześniej otwieraliście tylną klapkę?
    • Czy wysłaliście cały komplet (z łądowarką i kablem) czy tylko sam tablet?

    Dołączyłem dowód zakupu, ale nie była to żadna faktura z pieczątką, ani paragon fiskalny, tylko wydruk zamówienia z konta sklepu PC world (i to w dodatku z nie moim nazwiskiem). Gdy rozmawiałem z pomocą techniczną Asusa, usłyszałem, że dowód zakupu nie jest potrzebny. Co innego jest jednak napisane na stronie. Zresztą naprawami nie zajmuje się Asus, a NMC-PE POLSKA - WITAMY, bo na adres tej firmy wysłałem sprzęt.

    Wystarczyło samo zgłoszenie po nr seryjnym, ale do pudełka dołączyłem kopię zamówienia (wydruk ze strony PC-World).

    Ja otwierałem klapkę. Spiłowałem nawet jej fragment, który miał niby wypychać ekran. Dodatkowo na aluminiowej taśmie klejącej (czy co to tam jest) pozostawiałem odciski palców, których nie umiałem zetrzeć. Żadnej plomby nie zerwałem. Stocka przywróciłem, bootloader zablokowałem. (damn , brzmi to jak jakaś modlitwa lol)

    Wysłałem jedynie tablet w oryginalnym pudełku, niewypełnioną kartę gwarancyjną i wydruk zamówienia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tutaj można poczytać co mówi prawo § Poradnik Konsumenta -> PRZECZYTAJ !!! – Forum Prawne

    a tutaj, co mówi Asus: ASUS :: Warunki i zasady serwisowe

    "

    6. Czas załatwienia reklamacji

    Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego.

    W przypadku nieuzasadnionego przetrzymywania sprzętu - Konsument ma prawo żądać jego zwrotu po wyznaczeniu Gwarantowi dodatkowego, krótkiego terminu - chyba, że przedstawi dowody (najlepiej na piśmie) uzasadniające zwłokę. Wszystko to zależy, jak ten termin kształtuje gwarancja.

    "

    W karcie gwarancyjne (której aktualnie nie mam, bo pojechała razem z tabletem do Koszalina) nie było (przynajmniej ja nie pamiętam, aby były) żadnych informacji na temat ile czasu urządzenie może spędzić w serwisie, z drugiej strony, polskie prawo też tego nie określa wspominając, że serwis powinien naprawić sprzęt niezwłocznie.

    Jeśli ktoś ma pod ręką kartę gwarancyjną od Nexusa, to proszę o sprawdzenie, czy jest tam podany czas naprawy sprzętu przez serwis.

    Tak czy siak, jeśli nie mają części, to po porostu będą przetrzymywać sprzęt, ale myślę, że zależy im aby oddać go jak najszybciej. Po miesiącu można zacząć robić chryję na asusowym facebooku, ale do tej pory mam nadzieję, że sprzęt trafi do nas z powrotem, czego sobie i Wam życzę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    kulfi82

    Zgodnie z obowiązującym prawem mamy dwie możliwości reklamacyjne u producenta oraz dystrybutora. Wysyłając towar to tego pierwszego my decydujemy czy towar ma być naprawiany czy wymieniony na nowy. Reklamując towar u dystrybutora to on decyduje czy towar ma być naprawiony czy wymieniony na nowy i nasze żale pewnie po nim spływają. Jak komuś pilnie zależy na otrzymaniu nowego może atakować googla w UK.

    A co do czasu realizacji reklamacji - kiedyś w firmie reklamowałem laptopa toshiby (uszkodzone głośniki) czas realizacji 2 miesiące !

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Proszę o nie spamowanie tego wątku zmianami swoich statusów albo swoimi przemyśleniami na temat czy 14 dni to krótko czy długo!

    Piszemy tylko i wyłącznie wartościowe informacje, wnoszące coś do tematu napraw. Jeśli nie macie nic wartościowego do dodania po prostu nie piszcie...

    Natomiast mile widziane są posty z opisem naprawy po odebraniu urządzenia: czy jesteście zadowoleni z serwisu, czy naprawiono wszystkie usterki, itp.

    Piszemy tylko o naprawie Nexusa 7 w serwisie Asusa a nie ogólnie o serwisie. Od tego jest osobne forum: http://forum.android.com.pl/f474/.

    Niezastosowanie się do powyższego grozi skasowaniem posta i ostrzeżeniem za spam.

    Edytowane przez RadkoR

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x