Skocz do zawartości
coza86

Qualcomm 528 MHz różne opinie. Jaka jest wasza?

    Rekomendowane odpowiedzi

    coza86

    Jak mówiłem już wcześniej w następnym miesiącu mam kupić Hero. Czytam o nim sporo i w większości napotykam dobre opinie. Trafiłem jednak w pare miejsc w których bardzo mocno krytykowany jest procesor urządzenia. Trochę się tego przestraszyłem. Czy SENSE naprawdę tak zamula? Czy programy pisane w javie sa tak wolne jak mówią, czy to stereotypy ? Nie chciałbym, żeby po odpaleniu dwóch aplikacji telefon znacznie zwolinił, utrudnia to znacząco pracę.

    Tu link to dyskusji na ten temat z innego forum, z której właśnie powstały moje pytania http://pda.pl/news/htc_hero_jest_dobani__winnym_jest_qualcomm/

    A i jeszcze jedno. Istnieje możliwość wyłączenia SENSE, więc telefon powinien chodzić szybciej. Czy to prawda czy wyłączenie nakładki od HTC nic nie daje?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    czakol

    Witam,

    przyłączę się do pytania w podobnej formie, oglądałem filmy na youtube o Hero, testy itp.

    Na części Hero chodzi tak "okey" (wolniej nie co od iPhona dlatego okey) jednak na kilku zamula, babeczka przejechała paluszkiem, raz, dwa trzy (tak szybciej mówiąc) i dopiero zmienił się "pulpit". Wyczytałem też że wyszła dzień przed premierą poprawka która usprawnia to. Czy faktycznie tak jest?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    coza86

    hmmm zero reakcji... Bardzo proszę o obiektywne komentarze użytkowników. Jest mi to potrzebne aby zdecydować się na telefon. Jak faktycznie praca procesora zostawia wiele do rzyczenia to warto będzie rozejrzeć się za czymś innym. Bardzo chciałem mieć androida ale nie za wszelką cenę...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    skoti

    Procek może nie najwydajniejszy, ale daje radę (jest dużo szybszy niż mój pierwszy PC ;p), a android ma to do siebie, że nie zamula się tak jak mają to w zwyczaju windows mobile i symbian... ale mówię tu o androidzie z G1, gdzie też ten procek się znajduje... SENSE nie testowałem, ale zapewne jeśli przedobrzysz z apletami na pulpicie mulić będzie (jak z małą ilością apletów to nie wiem - musisz poczekać na odpowiedź kogoś kto ma hero, lub używa romu hero na g1/magic).

    Powolność Javy to nie do końca stereotypy... tylko, że w androidzie nie ma javy tylko dalvik (api javy, ale maszyna wirtualna i kod pośredni (czyli to co odpowiada, za wydajność) jest zupełnie inne), i dalvik działa dobrze... inna sprawa jest taka, że już można pisać zarówno w C/C++ (Android NDK) jak i w językach skryptowych (tu akurat będzie trochę wolniej).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jak jest w przypadku Hero, ale mogę się wypowiedzieć o platformie o jaką jest oparty (a ostatnie modele od HTC praktycznie nie różnią się pod tym względem między sobą).

    Ujmę to tak: Qualcommy ze swojej wydajności nie słyną, a xscale z podobnym taktowaniem (i dołożonym akceleratorem grafiki) by qualcomma wgniótł w ziemię i jeszcze po nim poskakał ;) Widziałem absurdalną wręcz sytuację, w której HTC Wizard ze 192MHz procesorem TI Omap bił w benchmarku graficznym HTC Kaiser z 400MHz qualcommem (chociaż fakt, że kasier chodził na zamulającym romie od operatora).

    Po zabawie diamondem (sprzętowo praktycznie to samo co G1) z windowsem mobile na pokładzie miałem pewne obawy co do wydajności G1 którego zakup rozważałem, ale muszę przyznać że ogólnie jestem mile zaskoczony. Android w przeciwieństwie do WinMo po prostu lepiej wykorzystuje moc obliczeniową tej platformy. Na przykład windows mobile używa możliwości akceleracji 3D qualcomma tylko w nielicznych przystosowanych do tego aplikacjach. Android najwyraźniej korzysta z nich cały czas dając wrażenie znacznie większej płynności działania interfejsu.

    Mówiąc krótko: demon szybkości to nie jest, ale do obsługi systemu/multimediów czy porządnie napisanych gier wystarcza. A jak się developerzy postarają to potrafi pociągnąć i

    . Z połączenia android+qualcomm jestem ogólnie bardziej zadowolony niż z windows mobile+xscale (poprzednio miałem toshibę G900). Mając do wyboru urządzenie z androidem na procesorze qualcomm i xscale bez zastanowienia wybieraj xscale. Problem w tym, że jeszcze takowych na rynku nie ma - są tylko zapowiedzi. Ale mając do wyboru windows mobile i android to póki co android mi odpowiada bardziej - winMo po prostu popadł w stagnację. Dopiero ostatnio coś się powoli zaczyna ruszać. Odnośnie porównania z iphonem się nie wypowiem bo nie bawiłem się nim wystarczająco długo.

    Co do wolnego działania programów pisanych w javie - na pewno takie programy zawsze będą wolniejsze niż oprogramowanie pisane natywnie na daną platformę ze względu na to, że ich kod jest z reguły interpretowany "w locie" przez wirtualną maszynę javy, a nie skompilowany dla danej platformy. Na pecetach czy innych maszynach o podobnie dużej mocy obliczeniowej nie jest to duża różnica, ale zaczyna być odczuwalna na urządzeniach takich jak telefony. Nie wnikałem (jeszcze) w programowanie dla androida, ale pamiętaj o tym, że w przypadku tego systemu to nie mówimy o javie, a dalvik-u. Wywodzi się z javy bierze z niej składnię i ogólną koncepcję, ale są też spore różnice. Nie wspominając o tym, że najsłabszy sprzęt z którym aplikacje muszą być kompatybilne jest wydajniejszy niż w przypadku javy znanej z większości telefonów, a do tego oferuje akcelerację 2d/3d co dość mocno odciąża procesor.

    Z punktu widzenia użytkownika nie powinieneś się martwić wydajnością aplikacji - dobrze napisana aplikacja nie odbiega wydajnością od podobnych programów pisanych natywnie dla WinMo, a czasem nawet je prześciga (np. emulacja SNES-a, czy GBA).

    Poza tym nie będziesz miał problemu znanego np. z windows mobile że po odpaleniu kilku aplikacji system zaczyna zamulać. Android bardzo skutecznie zarządza uruchomionymi programami zwalniając użytkownika z tego obowiązku. Jeśli jakaś aplikacja działająca w tle zbytnio obciąża procesor to system ją zamyka. Ale bez obaw - takie zachowanie jest przewidziane i programy zapisują przed zamknięciem swój aktualny stan żeby do niego wrócić po ponownym uruchomieniu. Czyli różnica między pozostawieniem aplikacji w tle a ponownym uruchomieniem będzie taka, że w pierwszym przypadku przełączenie z powrotem nastąpi natychmiast, a w drugim odczekasz dodatkową sekundę na ponowną inicjalizację programu i przywrócenie stanu poprzedniego.

    Zwiecha całego systemu też jest dość mocno utrudniona, bo nad wszystkim zawiaduje bardzo stabilny linux który kontroluje uruchomione aplikacje javowe i w razie potrzeby jest w stanie zamknąć (lub w przypadku krytycznych elementów systemu zrestartować) zawieszony program. Ponieważ same programy w normalnej sytuacji (nie zrootowany telefon) nie mają możliwości ingerencji w działanie znajdującego się pod spodem linuxa, nie jest on zagrożony utratą stabilności z winy źle napisanego programu, co jest dość częstą sytuacją np. w windowsie mobile.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    coza86

    Dziękuję bardzo,

    tak wyczerpującej odpowiedzi się nie spodziewałem. Dało mi to dość jasne spojrzenie na sytuację. Mam jeszcze tylko pytanie dotyczące wyłączenia sense. Czy wpływa to na szybkość działania systemu. Prawdopodobnie, wnioskując z wypowiedzi poprzednika nie będzie to potrzebne, bo nie spodziewam się żeby HTC zrobiła aż tak obciążającą nakładkę. Ale zawsze warto spytać.

    Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    skoti
    Co do wolnego działania programów pisanych w javie - na pewno takie programy zawsze będą wolniejsze niż oprogramowanie pisane natywnie na daną platformę ze względu na to, że ich kod jest z reguły interpretowany "w locie" przez wirtualną maszynę javy, a nie skompilowany dla danej platformy.

    Nie takie "na pewno", bo dalvik nie ma JIT (Just In Time) i kompiluje kod pośredni do natywnego podczas uruchomienia, a nie w locie, a zastosowanie kompilacji pośredniej ułatwia zrobienie optymalizacji - więc uruchamiać może się wolniej, ale działać może szybciej niż natywna (tzn nie tyle szybciej, bo też staje się natywną, ale optymalizacje + dobry GC może oznaczać przyspieszenie). Podsumowując bardziej można się martwić aplikacjami C# i źle napisanymi w C/C++ niż w Dalvik ;].

    PS. Api Androida nie jest pisane w dalvik, a w C/C++ i siedzi sobie w bibliotekach współdzielonych *.so (windowsowe odpowiedniki uniksowych *.so, do dynamiczne biblioteki *.dll) do, których programy odwołują się przez JNI (Java Native Interfac) - czyli tak jak działa NDK i pozwala dodawać swoje biblioteki pisane w C/C++ do apk i uruchamiać natywny kod na androidzie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dziękuję bardzo,

    tak wyczerpującej odpowiedzi się nie spodziewałem. Dało mi to dość jasne spojrzenie na sytuację. Mam jeszcze tylko pytanie dotyczące wyłączenia sense. Czy wpływa to na szybkość działania systemu. Prawdopodobnie, wnioskując z wypowiedzi poprzednika nie będzie to potrzebne, bo nie spodziewam się żeby HTC zrobiła aż tak obciążającą nakładkę. Ale zawsze warto spytać.

    Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam

    Tak mozna wylaczyc Sense i wtedy HEro dostaje kopa mocy:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Co do wolnego działania programów pisanych w javie - na pewno takie programy zawsze będą wolniejsze niż oprogramowanie pisane natywnie na daną platformę ze względu na to, że ich kod jest z reguły interpretowany "w locie" przez wirtualną maszynę javy, a nie skompilowany dla danej platformy.

    Nie takie "na pewno", bo dalvik nie ma JIT (Just In Time) i kompiluje kod pośredni do natywnego podczas uruchomienia, a nie w locie(...)

    Ale zdanie dalej napisałem że na androidzie nie mamy do czynienia z javą a dalvikiem w którym sytuacja jest nieco inna ;) A na myśli miałem przede wszystkim javę znaną z telefonów, bo przecież właśnie o takiej platformie dyskutujemy. Ale że temat znam tylko pobieżnie to dzięki za dokładniejsze wyjaśnienia :super:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x