Poradnik autorstwa użytkownika @KunDun (Ja tylko dostosowałem go do HOSa)
Ponieważ wiele pytań pada na forum HTC One S wielokrotnie, a większość osób je zadających nie ma tyle dobrej woli żeby wcześniej poszukać na nie odpowiedzi (które w 99% przypadków już padły na forum) postanowiłem przejrzeć sporo wątków i zredagować coś na kształt FAQ.
https://forum.android.com.pl/topic/227647-a-poradniki-a-unlock-root-recovery-debrand-oraz-przydatne-linki/
https://forum.android.com.pl/topic/269541-przydatne-linki-i-programy/
Q: Jak sprawdzić jaką mam wersję telefonu S3 czy S4
A:Na pudełku powinno być napisane
z520e to S4 1,5 GHz
z560e to S3 1,7 GHz
Q: Jak sprawdzić jaki mam Cid?
A: Pobieramy z Google Play Cid Getter i instalujemy, na samej górze w aplikacji po lewej stronie będzie czerwony napis jaki mam Cid
Rozpiska wszystkich cidów:
Pierwsza cyfra to numer oprogramowania dla danego cidu (zaznaczona na czerwono w przykładowym Ruu)
RUU_VILLEC2_U_ICS_40_HTC_Europe_1.11.401.110_Radio_16.12.20.02U_16.05.20.16_M2_release_263510_signed
1. 707: hTC_Asia operator, with CIDs HTC__044
2. 401: HTC_Europe operator, with CIDs HTC__001, HTC__032, HTC__Y13
3. 178: Vodafone_AU operator, with CID VODAP021
4. 166: Vodafone_CH-DE operator, with CID VODAP110
5. 162: Vodafone_DE operator, with CID VODAP102
6. 168: Vodafone_ELL operator, with CIDs VODAP006, VODAP026, VODAPD18, VODAP033, VODAP405, VODAP031, VODAP032, VODAPP25
7. 163: Vodafone_FR (SFR) operator, with CID VODAP203
8. 172: Vodafone_NL operator, with CID VODAPE17
9. 179: Vodafone_NZ operator, with CID VODAP022
10. 164: Vodafone_SPA operator, with CID VODAP304
11. 161: Vodafone_UK operator, with CID VODAP001
12. 605: W_VERIZON operator, with CID VZW__001
13.709: htc_asia_tw with CIDs HTC__621
14.708: htc_Asia_HK with CIDs HTC__622
15.T-Mobile CID T-MOB010
16. HTC__A07 - Россия
17. HTC__A48 - Украина
•BSTAR301 BrightStar/Entel Chile
•CHT__601 Taiwan Chunghwa
•DOCOM801 Japan DoCoMo
•HTC__016 South Africa Vodafone
•HTC__023 Singapore StarHub
•HTC__037 Indonesia
•HTC__038 India AirTel
•HTC__140 Switzerland
•HTC__B25 Poland
•HTC__C24 Czech
•HTC__E11 Netherlands
•HTC__F08 Denmark
•HTC__G09 Sweden
•HTC__H10 Norway
•HTC__J15 HTC-GCC (Эмираты)
•HTC__J45 Egypt (Vodafone)
•HTC__K18 Israel
•HTC__M27 Turkey
•HTC__Y13 Nordic
•H3G__402 Italy H3G
•HUTCH001 Australia Hutchinson
•OPTUS001 Australia Optus
•ORANGB10 Poland Orange (PTK Centertel)
•ORANG104 Switzerland Orange
•ORANG202 France Orange
•ROGER001 Canada Rogers
•SMCVD001 HongKong Smartone/Vodafone
•TELEF301 Spain Telefonica
•TIM__401 Italy TIM
•T-MOB003 Netherlands T-Mobile
•T-MOB004 Czech T-Mobile
•T-MOB005 UK T-Mobile
•T-MOB006 TMHR
•T-MOB007 TMH
•T-MOB008 TMSK
•T-MOB009 Era
•T-MOB010 USA T-Mobile
•T-MOB101 TMD
•T-MOB102 TMA
•T-MOBL11 TMMK
•VODAP006 Greece Vodafone (Panafon A.E.E.T)
•VODAP015 Swisscom-WWE
•VODAP019 Ireland Vodafone
•VODAP021 Australia
•VODAP022 New-Zealand
•VODAP024 Belgium Proximus
•VODAP102 Germany Vodafone
•VODAP110 Germany Swisscom
•VODAP120 Austria Mobilkom
•VODAP203 France Vodafone
•VODAP212 France Swisscom
•VODAP304 Spain Vodafone
•VODAP405 Italy Vodafone
•VODAP416 Italy Swisscom
•VODAPD18 Portugal Vodafone
•VODAPE17 Netherlands Vodafone
•VODAPP25 Romania Vodafone
Q: Czy na HTC One S można uzyskać pełnego S-OFFa?
A: Nie, na dzień dzisiejszy nie znaleziono takiego sposobu. Można jedynie częściowo odblokować słuchawkę, za pośrednictwem strony htc.dev
Q: Czy możliwe jest przeprowadzenie operacji debrandingu HTC One S?
A: Tak ale tylko dla wersji S4 (z520e) https://forum.android.com.pl/topic/227647-unlock-root-recovery-debrand-oraz-zbia-r-przydatnych-linka-w/
Q: Czy odblokowanie bootloadera powoduje utratę danych
A: Tak, wszelkich, także tych na /sdcard. Telefon jest wtedy jak 'fabryczny' (poza oczywiście odblokowanym bootloaderem.
Q: Jak powrócić do oryginalnego romu
A: Jeśli miałeś odblokowany bootloader to musisz:
- wgrać oryginalne recovery (można pominąć )
- zablokować bootloader poleceniem w fastboot
Po tej komendzie odpalamy RUU
LINK DO TUTKA
https://forum.android.com.pl/topic/247467-jak-wra-ciae-do-stockowego-romu-z-dowolnego-custom-romu/
Q: Czy odblokowanie bootloadera powoduje utratę gwarancji?
A: Nie sposób odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. W teorii samo odblokowanie nie powoduje utraty gwarancji, dopiero modyfikacja oprogramowania (np. przez wgranie custom ROMu) ma powodować utratę gwarancji. W praktyce serwisanci zdają się decydować o tym w zależności od humoru i pogody ducha. Doświadczenia użytkowników forum mówią zarówno o uznaniu jak i utracie gwarancji, tak więc jednoznacznej i 100% pewnej odpowiedzi nie ma.
Q: Czy odblokowanie bootloadera da się ukryć/przywrócić stan sprzed tejże operacji?
A: Nie. Po odblokowaniu w HBoot widnieje informacja 'unlocked'. Bootloader można ponownie zablokować, ale wtedy HBoot podaje informację 'relocked'. Do stanu 'locked' (fabrycznego) nie da się powrócić.
Q: Czy da się uzyskać roota bez łamania bootloadera?
A: Nie, na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości.
Q: Co to jest i skąd się bierze RUU?
A: RUU (ROM Update Utility) to Windowsowa aplikacja do instalacji/aktualizacji oprogramowania telefonu. RUU to tak naprawdę wyciek oprogramowania prosto od HTC. Nie ma oficjalnego źródła dostaw takiego oprogramowania, najczęściej wyciekają za sprawą pracowników HTC. Dla przeciętnego użytkownika nie ma możliwości zdobycia takiego pliku.
Q: Czy przeprowadzenie instalacji systemu przez RUU powoduje utratę danych?
A: Tak, w tym roota.
Q: Czy przeprowadzenie aktualizacji OTA powoduje utratę danych?
A: Nie, wszystkie nasze dane/ustawienia pozostają bez zmian.
Q: Czy istnieje możliwość downgrade'u (zmiany na starszą wersję) oprogramowania?
A: Tak ale tylko dla wersji S4 (z520e) [TUT] Downgrade/Unbrick Ville S4
Q: Które polskie sieci komórkowe brandują HTC One S?
A: Na dzisiejszy stan mojej wiedzy są to na pewno T-Mobile oraz Orange. Play oraz Plus nie brandują HOSa.
Q: Mam HTC One S z brandem sieci XYZ - kiedy dostanę aktualizację? Długo trzeba czekać względem aktualizacji niebrandowanych słuchawek?
A: Nie wiem. Pare dni, tygodni, czasem miesięcy - bywa bardzo różnie. Nie zadawaj tego pytania, bo nikt z nas nie pracuje dla XYZ i nie posiada takich informacji.
Q: Mój komputer nie 'widzi' telefonu w trybie pamięci masowej/fastboot - co robić?
A: Zanim napiszesz na forum, w dziale Pomocy Technicznej, spróbuj:
- reinstalacji sterowników (najlepiej z aplikacji HTC Sync)
- reinstalacji/instalacji sterowników SDK (z htc.dev)
- na innym porcie USB na tym samym PC
- z innym kablem USB
- na innym komputerze
Jeśli to nie przyniesie rozwiązania, pamiętaj, żeby wątek odpowiedni zatytułować (lub poszukać takiego, do którego można się dopisać) i podać w poście wszystkie niezbędne informacje jakie Twoim zdaniem mogą pomóc w rozwiązaniu problemu (ROM, system operacyjny na PC, czego próbowałeś do tej pory, z jakim skutkiem, co chcesz osiągnąć, itd.)
Q: Powrót do stocka z tym: https://forum.android.com.pl/topic/247467-jak-wra-ciae-do-stockowego-romu-z-dowolnego-custom-romu/ tutorialem nie mogę wypakować recovery
A: Sprawdź rozmiar pliku - powinien ważyć kilka megabajtów - jeśli waży ~1GB, to coś poszło nie tak przy rozpakowywaniu (znany przypadek) - spróbuj raz jeszcze odpalić RUU, użyć innego pakera zip (np. 7-Zip lub WinRAR, odradzam użycie systemowego pakera).
W tym celu, uruchamiamy ściągnięte przez nas RUU.exe i zatrzymujemy (NIE przerywamy) instalację na etapie view readme - wtedy wędrujemy do systemowego katalogu TEMP (w Windows 7: C:\Users\Twoja_Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Temp) i tam znajdziemy magiczne foldery z przydługimi nazwami w formacie: {XXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXX} a w nich kolejne z podobną nazwą.
Naszym celem ostatecznym jest plik o lakonicznej nazwie rom.zip. Oto jak mi udało się znaleźć ową paczkę:
[Jest? No to jesteśmy już w domu... prawie. Teraz trzeba go rozpakować (WinRAR, 7z, etc.). Następnie wyciągamy z niego wspomniane 3 pliki: boot.img, system.img, signed_recovery.img (mogą nazywać się troszkę inaczej, np. signed_boot.img, ważne są słowa kluczowe!). Pliki wrzucamy do katalogu gdzie trzymamy fastboot, dla wygody
Q: Jakie warunki musi spełniać telefon aby otrzymać aktualizację OTA?
A:
1) Zablokowany bootloader
2) Stockowe recovery
3) Oryginalne oprogramowanie
Q: Dla mojego brandu nie ma RUU - czy jest jakiś sposób, żebym po instalacji custom ROMu wrócił do stocka, np. żeby zaktualizować telefon przez OTA?
A: Tak. Zainstaluj CWM Recovery, zrób pełny (Nandroid) Backup systemu. Po tym możesz customizować do woli, a gdy zapragniesz wrócić do stocka, z paczki z backupem wyciągnij (na PC) plik boot.img, sflashuj go przez fastboot a następnie przywróć backup przez CWM. Potem zainstaluj stockowe recovery, zablokuj bootloader i możesz np. aktualizować telefon przez OTA.
Q: Telefon zawiesił się permanentnie - nie mogę przecież wyjąć baterii, co robić?!
A: Przytrzymaj przycisk POWER przez ~10-12 sekund.
Q: ... a czy faktycznie baterii nie da się wyjąć?
A: Da sie jednak taka operacja a) pozbawia Cie gwarancji, b) możesz uszkodzić/zniszczyć sobie telefon. Jeśli nadal chcesz to zrobić, poszukaj filmów instruktażowych na YouTube, nie pytaj o to na forum!
Q: Na screenshotach widziałem dziwny pasek z 3 kropkami, da się tego pozbyć?
A: Aktualizacja do 4.0.4 pozwala na jego usunięcie w: Ustawienia -> Wyświetlacz, gesty i przyciski.
Q: Czy zakupione w Polsce HOSy posiadają moduł NFC?
A: Nie
Q: Ile trzyma bateria w HTC One S?
A: Zależy od sposobu użytkowania, wiele na ten temat można przeczytać w wątku: https://forum.android.com.pl/topic/186581-bateria-w-naszych-one-s-statystyki-dziaa-ania/
Q: Jak wyłączyć słownik w HTC One S?
A: Ustawienia -> Klawiatura -> HTC Input -> Ustawienia zaawansowane -> Uzupełnianie wyrazów (wymaga wyłączenia Śledzenia klawiatury!)
Q: Jak sprawdzić czy mogę zaktualizować telefon/mam najnowszą wersję oprogramowania?
A: Ustawienia -> Informacje o -> Aktualizacje oprogramowania -> Sprawdź teraz.
Q: Czy mogę wgrać ROM stworzony dla One S z S4 na One S z S3 i odwrotnie?
A: Nie
Q: Słyszałem o kodzie który pozwala na uruchomienie różnych przydatnych testów telefonu - jaki to kod?
A: *#*#3424#*#*
Q: Co jest potrzebne przy naprawie gwarancyjnej ?
A: Przy naprawie gwarancyjnej wymagana jest jedynie (prócz samego urządzenia) podbita karta gwarancyjna lub dokument sprzedaży na którym widnieje nr IMEI [informacja ze strony oficjalnego serwisu HTC w Polsce - Regenersis
Q:Jak wypełnić wniosek na stronie Regenersis
A:
1. Czy wypełniam pole "Przyjmujący do naprawy" i wpisuje tam swoje dane?
2. Czy wypełniam pole "Klient" i wpisuje tam swoje dane?
3. Czy wypełniam pole "Rękojmia" i co tam zaznaczam?
4. Czy wypełniam pole "Niezgodność towaru z umową" i co tam zaznaczam?
5. Telefon mam z Orange co wpisuje w pole "Nr karty gwarancyjnej"
6. Czy wypełniam pole "Informacje o koszcie naprawy" i co tam zaznaczam?
7. Czy wypełniam pole "Dane do faktury" i co tam wpisuje?
1. Nie, nie wypełniasz
2. Tak, tu podajesz swoje dane.
3. Nie
4. Zaznaczasz
5. Niepotrzebne, dołącz kartę
6. Nie wypełniasz / piszesz nie dotyczy
7. Nie wypełniasz / piszesz nie dotyczy
W polu klient wpisujesz swoje imię nazwisko i adres.
Q: Nie mogę wejść w tryb fastboot pomimo, że przyciski [POWER] oraz [VOL -] trzymam naprawdę długo - co robię źle?
A: Sprawdź opcję: Ustawienia -> Zasilanie -> Szybkie uruchamianie - musi być odznaczona, żeby telefon zezwalał na wejście w tryb fastboot.
Q: Kiedy dostaniemy aktualizację do Jelly Bean?
A: Jak HTC ją wypuści.
Q: O co chodzi z trybem MTP w Jelly Bean? Dlaczego nie mogę podłączyć HOS'a tak jak dawniej - jako pamięć masowa?
A: Wraz z aktualizacją do Androida 4.1.1 HTC zrezygnowało z dotychczasowego trybu MSC, zastępując go MTP.
Urządzenie zgodne z protokołem MSC (Mass Storage Class) gdy jest podłączane do komputera, system operacyjny rozpozna je jako dysk wymienny i pozwoli na dostęp do struktury plików i folderów. Wadą tego rozwiązania była niemożność jednoczesnego dostępu do danych na PC i telefonie.
Tryb MTP z kolei (Media Transfer Protocol) nie wymaga instalacji sterowników a ponadto umożliwia jednoczesny dostęp do systemu plików z poziomu PC i telefonu.
Niestety ogranicznie nas do trybu MTP spowoduje, że HOS'a nie można dłużej używać jako pendrive'a, np. podłączając do TV. Jedyny sposób obejścia tego problemu, to użycie mount mass storage z poziomu CWM Recovery, co jest jednak mało wygodne.
Uwagi krytyczne bądź propozycje pytań/odpowiedzi proszę zamieszczać w tym temacie - będą rozpatrywane, wdrażane (lub nie) a następnie usuwane.
Uzupełnię resztę w miarę możliwości