@up a właśnie, że warto temat trochę podrążyć 🙂
Po pierwsze półprawdą jest to co napisał kalamb. Według Play aby korzystać z HD Voice należy być w sieci 3G. W FAQ na T-Mobile z kolei piszą, że bez przeszkód można korzystać z tej funkcji także na 2G.
Druga sprawa, że na pewno można tą opcję włączyć/wyłączyć z poziomu telefonu: na Galaxy SII Forum po zmianach, link nie działa i na SIII Forum po zmianach, link nie działa (linki dla bardziej dociekliwych)
Skoro można włączyć to i pewnie ta opcja mogła być fabrycznie wyłączona.
Trzecią informacją jaką znalazłem jest fakt, że HD Voice miało być lub jest wspierane dopiero od ICSa a na GB bywa różnie. Być może część S Plusów ma tą opcję wyłączoną.
Ja na SII miałem tą opcję wyłączoną - może właśnie dlatego, że gdy kupiłem telefon miał on GB 2.3.5, a może dlatego, że na dzień w którym go kupowałem (grudzień 2011) Play nie wspierał HD Voice i być może miał to wyłączone w swoich telefonach(może chodziło o opłaty licencyjne dla producenta - skoro sieć nie wspiera po co płacić producentowi). Dla dociekliwych Play dorzucił HD Voice do oferty w okolicach lipca 2012.
Tak więc dyskusja nadal otwarta i jeśli można poszerzę o jeszcze jedno pytanie.
Kto i na jakim systemie słyszy te HD Voice u siebie(skoro nie można tego sprawdzić kodem serwisowym 😛 )?
Ja rozmawiając z żoną która ma I9001 I9001XXKQI 2.3.6 nie słyszę różnicy.
P.S. Qane dzięki 🙂