Firma nie jest konsumentem?? Ja kupiłem na spółkę z o.o., jak to będzie w moim przypadku?? (jestem jej prezesem)
Firma to przedsiębiorca, a osoba fizyczna nie prowadząca działalności to konsument (oczywiście może prowadzić, ale chodzi o przypadek kiedy nie nabywa na firmę).
Różnica w przypadku wykrycia wady jest taka:
-konsument ma dwa lata na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej (niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową), może domagać się wymiany lub naprawy, a jeżeli to nie zostanie uczynione to może odstąpić od umowy;
-przedsiębiorca ma rok rękojmi na podstawie kodeksu cywilnego, może od razu od umowy odstąpić chyba że towar zostanie niezwłocznie wymieniony lub naprawiony.
Nie powineneś do Play?? To oni Ci sprzedali telefon.
To co napisałem wyżej to są uprawnienia kupującego względem sprzedawcy. O tyle są lepsze że można pod nie podpiąć więcej wad a to z tego względu że nie ma wyłączeń (oczywiście chodzi tylko o wady a nie zniszczenie na skutek zużycia).
Gwarancja to prawo które otrzymujemy od gwaranta. Jest ona realizowana na podstawie karty gwarancyjnej i w niej też są opisane wszystkie warunki które trzeba spełniać żeby z niej skorzystać.
Dla Ciebie q77 większe znaczenie ma gwarancja bo trwa dwa lata, dla mnie to wszystko jedno, a chce wiedzieć jak to z nią jest z czystej ciekawości.
Oczywiście przyjęło się w Pl że wadliwy towar przynosimy do sprzedawcy, a on od nas chce kartę gwarancyjną żeby sam nie musiał się później bawić z producentem (z jego dostawcą/sprzedawcą).
Temat przerobiony już z 1000 razy przeze mnie 😃