Skocz do zawartości
macpinki

Nexus 7 3G - zwiększone zużycie baterii przez baseband_xmm_power (wakelock)

    Rekomendowane odpowiedzi

    Czy u wszystkich posiadaczy wersji z 3G proces systemowy odpowiedzialny za obsługę modemu (baseband_xmm_power) tak jedzie po baterii?

    To ewidentny bug, ponieważ nie ma to wpływ fakt, czy mamy włożoną kartę SIM, czy nie. W trybie uśpienia (tablet nieużywany całą noc) wybudza cyklicznie system i skutkuje tym że proces "System Android" ma zawsze 2/3x większe zużycie baterii niż "Tablet nieaktywny".

    Tutaj szczegółowe omówienie problemu dla dociekliwych:

    Issue 42993 - android - baseband_xmm_power wakelock Extreme Battery Drain on Nexus 7 - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting

    Jak na razie problem nie rozwiązany i dość frustrujący, ponieważ występuję nawet na czystym systemie.

    Dramatu może nie ma bo w konsekwencji zużywa mi około 1% baterii na godzinę (wiem, że innym ten proces wybudza tablet przez ok 90% czasu - to już jest rzeźnia), ale nie tak to powinno wyglądać.

    post-69189-14255718399909_thumb.png

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    chrish

    Jak nie masz karty sim to uruchom trym samolotowy i problem z głowy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Lukago

    Albo przy trybie samolotowym włącz WIFI ;-) ja tak robie i bateria na prawde potrafi długo trzymać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuje Panowie ale jak się okazuje to nie pomaga każdemu. Ja akurat mam kartę SIM, z nią i bez niej problem jest

    identyczny. W wątku, który cytowałem też doszli do wniosku, że to nie pomaga.

    "...na prawdę potrafi długo wytrzymać" - to znaczy ile % Ci zjeżdża na godzinę w trybie uśpienia? :-)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    radziu

    Mam ten sam problem. Wystarczy porównać czas pracy baterii wersji WIFI only i 3G (z trybem samolotowym z włączonym wifi). Nie udało się wytrzymac na jednym ładowaniu więcej niż ~30h. A kolega ma wersję wifi i widziałem u niego czas pracy na baterii 3 dni ;).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    janekb

    Mam ten sam problem. Testowałem już wszystkie ustawienia i najlepsze wyniki przyjąłem po wyłączeniu lokalizacji po WiFi i sieciach komórkowych. Jest to trochę dziwne ale działa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Śledzę na bieżąco wątek na code.google.com i widać, że to jest nie do przeskoczenia z obecnym softem. Nie chcę mi się czekać na update - pozbywam się zabawki. Głównie zależało mi na mobilności dlatego wybrałem wersję 3G, a tu lipa...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    pibu

    Mam Nexusa 3G i nie mam tego problemu.

    Przy właczonym trybie samolotowym (karta SIM play) przez 24h ubywa może z 10% baterii. Oczywiście jeżeli nic nie robię.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    pibu
    Napisano (edytowane)

    Tutaj dowód - jak widać 4% przez 8 godzin tylko że około 20min czytałem Newsy w Currents jadąc metrem do pracy.

    post-76525-14255718972785_thumb.png

    Notatka od Moderatora: Tomek_Tcz
    wykrzyk.png Proszę przy tworzeniu postów w tematach używać znaczników

    (znaczek białego S na czarnym tle) przy załączaniu zrzutów ekranu, statystyk baterii, itp.

    Edytowane przez Tomek_Tcz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    radziu
    Napisano (edytowane)

    Hmm mi pomogło ustawienie WIFI, aby była wyłączana w trybie uśpienia. 6 - 7h i zjadło mi raptem 5% baterii.

    @pibu: możesz wkleić screen z danymi na temat kernela/wersji Androida oraz podać jaki masz numer serii Twojego Nexusa? Bo może to jest kwestia jakiejś partii Nexusów, a wtedy można to spokojnie dać w ramach reklamacji. Może w ten sposób namierzymy problem :>

    Edytowane przez radziu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x