Jestem już po szczegółowej wymianie @ z GPSupport.
Sytuacja wygląda w Polsce tak
1. Na procedurę RMA ma się 1 rok od momentu zakupu. Po tym okresie przez następne 12 miesięcy obowiązuje gwarancja GP jako sprzedawcy.
2. Nowy telefon może być wysłany tylko na adres na który dotarła pierwsza przesyłka (np. Mailboxde), ewentualnie w szczególnych przypadkach inny ale tylko w kraju w którym kopiło się telefon przez GP
3. Na odesłanie starego telefonu ma się 21 dni od momentu otrzymania nowego. Wysyłka ta może być realizowana tylko z kraju w którym się kopiło telefon.
4. Koszt przesyłki z GP i do GP jest na koszt Google w obrębie DE.
5. Google na czas wymiany blokuje na karcie kwotę równą wartości urządzenia. Po otrzymaniu telefonu przez GP odbywa się weryfikacja czy roszczenia do RMA były zasadne. Po ich potwierdzeniu Google zwalnia środki na karcie. Czas jaki podali to 14 dni niemniej jednak nie wiem czy jest to od momentu otrzymania telefonu czy od momentu stwierdzenia że roszczenie było zasadne.
5. W przypadku wykonywania tylko zwrotu telefonu bez wymiany ma się 21 dni od momentu otrzymania RMA na wykonanie przesyłki.
Odnośnie okresu po gwarancji producenta dostałem też info że procedura będzie wyglądała w EU tak samo. Niemniej jednak nie wiem czy też będą wymieniać telefony w GP czy będzie to robił jakiś serwis.
Konkludując doszedłem do wniosku, jak to zwykle kombinujące polaczki 🙂, że kreseczka na szarym tle jest do przeżycia i oddam telefonik przez znajomych w DE jak wyjdzie nowy Nexus. Będzie o wiele mniej do dopłacenia po sprzedaniu nowego telefonu ze zwrotu 🙂