Witam.
Z racji tego że do wojny pomiędzy Androidem a iOS dołączył Windows Phone 7, czas najwyższy zrobić porównanie z której platformy lepiej skorzystać. Całą tą listę będziemy tworzyć my ! - użytkownicy forum android.com.pl.
1. Windows Phone 7, Android czy iOS - za możliwość opublikowania aplikacji trzeba zapłacić.
Windows Phone 7:
- opłata 100$ dolarów na rok (dla studentów za free - [url="http://www.microsoft.com/poland/edukacja/dreamspark.aspx"]przynależność do DreamSpark[/url])
- wynagrodzenie jest (teoretycznie) przelewane na nasze konto po uzbieraniu 200$ [u](@AndrewSpec)[/u]
- można umieścić 5 aplikacji darmowych, ale każda kolejna to koszt 20$ - płatnych tyle ile nam dusza zapragnie
- możliwość testu aplikacji w siedzibie Microsoftu - na wybranych urządzeniach (duży plus M$)
Ps. Przypominam że na razie telefony z Windows Phone 7 są sprzedawane w jednym wariancie rozdzielczości - w przyszłości, w ciągu roku dojdzie kolejna
- 10 dni - czas oczekiwania na rejestracje
- 5 dni - akceptacja app
- Microsoft bierzę 30% z każdej sprzedanej aplikacji
- testowanie aplikacji tylko przez market place - brak możliwości instalacji przez kabel(narazie ) - [color="Silver"]testowanie polega na tym że się posiada licencję na zainstalowanie (maksymalnie?) 10 aplikacji developerskich na 3 telefonach[/color]
Android:
- jednorazowa opłata 25$
- wrzucasz ile chcesz i co chcesz
- możliwość testowania przez kabel - instalacja z karty pamięci
- czas oczekiwania na akceptacje (oficjalny) -[color="Blue"] [b]TU WSTAWIĆ[/b][/color]
- czas oczekiwania na rejestrację (oficjalny) - [color="Blue"] [b]TU WSTAWIĆ[/b][/color]
- google bierze[b] 25%[/b] od każdej sprzedanej aplikacji
iOS:
Komentarz: Z akceptacją aplikacji czeka się różnie - jeden odczeka tydzień a drugi miesiąc. Czytałem kiedyś o przypadku, jak pewien programista złożył podanie o zaakceptowanie w lutym, a ostatecznie zaakceptowali we wrześniu - takich przypadków jest więcej,
2. Featury związane z platformą:
Windows Phone 7:
-Gry - Silverlight
-Appz - XNA(jak w Xbox)
-Wsparcie dla DX9
- w razie niepowodzenia certyfikacji (oblany jeden z testów) dostajemy szczegółowy raport odnośnie błędu, jak go wywołać oraz screeny pokazujące owy błąd [u](@AndrewSpec)[/u]
-Visual Studio
Android
-np. Eclipse (najlepiej edycja JAVA) + ADT plugin
-JAVA, XML
iOS
3. Wymagania minimalne poszczególnych platform
Windows Phone 7
- 3 przyciski (start, wstecz, szukaj) - tylko dla wstecz można przypisać inną akcję
- ekran pojemnościowy, z co najmniej 4 punktami jednoczesnego dotyku
- rozdzielczość ekranu - 800 x 480 lub 320 x [color="Blue"]480[/color]
- wymagane moduły: [color="Blue"] radio FM[/color], Wi-Fi, GPS, Aparat Cyfrowy [color="Blue"]5 MPX[/color], dioda led, czujnik zbliżeniowy i światła, akcelerometr
- 256 RAM, [color="Blue"]8GB pamięci flash[/color], [color="Blue"]1GHz CPU[/color], GPU z DX9
Android
-3 przyciski (wstecz, menu, domek) + jeden power
-dowolny ekran - rezystancyjny (oporowy) lub pojemnościowy]
-dowolna rozdzielczość ekranu (od 1.6)
-200MHz procesor, 32MB ROM i 32MB RAM (najprawdopodobniej 1.0 lub 1.5)
-procesor graficzny obsługujący OpenGL ES
-nie ma z góry ustalonych wymagań dot. modułów w telefonie - aczkolwiek wszystkie mają aparat co najmniej 2MPx, akcelerometr, WI-FI, GPS, czytnik kart pamięci zewnętrznej
iOS
IPhone i iPad
To co w kolorze, lub pogrubione - nie pewne info lub braki 🙂
Proszę o dodawanie w postach kolejne info, a ja je dołączę do tematu 🙂
Ps. Proponuję dodać to po około tygodniu jako news lub jako artykuł zbiorowy na portal android.com.pl. Jeżeli nie to proszę o przyklejenie tematu - na pewno wielu osobom się przyda 🙂
TO BE CONTINUED...