Hej założyłem ten temat do luźnych dyskusji na temat formatowania kart microSD.
Ogólnie sprawa wygląda dość mało ważna ale kilka sytuacji zmusiło mnie do poruszenia tej kwestii 😉
Wszystko zaczęło się kiedy zakupiłem dwie gry od Gameloft. Był to Wild Blood i Spiderman.
Te gry pobierają około 700MB danych na kartę SD ale do pełnej instalacji potrzebują około 2GB więc przy pierwszym uruchomieniu gry zaczyna się instalacja/rozpakowywanie. I tu pojawia się u mnie problem proces ten trwa jakby do połowy po czym włącza się gra ale niestety ze skutkiem wracania do pulpitu. Moje podejrzenia padły na kartę microSD czyżby wielkość klastra nie pozwalała na rozpakowanie dużych plików? Inne gry tego producenta jak MC4, działają super ale schemat danych gier jest inny niż w tych pierwszych tytułach i dane są pobierane w większych rozmiarach bez ich rozpakowywania.
Obecnie posiadam kartę microSD class4, jest to karta 16GB firmy EMTEC.
Zauważyłem, że kiedy formatuję kartę z poziomu komputera to domyślny rozmiar jednostki alokacji w systemie plików FAT32 wynosi 8192 bajty. Kiedy tą samą kartę sformatuję z poziomu telefonu jednostka alokacji wynosi 64KB dodatkowo z None zmienia się na active.
Z tego co wyczytałem na internecie to system plików FAT32 nie toleruję takiej jednostki alokacji!
Obecnie ciągle zastanawiam się jak sformatować sobie kartę, nie wiem czy zostawić wartość jaką ustawia sobie telefon czy jednak powinienem wybrać domyślą wartość i sformatować ją z poziomu komputera?
Jakie Wy macie zdanie na ten temat i ile u was wynosi wartość jednostki alokacji na karcie microSD?