@up
Za pierwszym razem oddawałeś telefon na gwarancję, czy rękojmię ?.
Nie bardzo rozumiem, na jakiej podstawie operator miałby obowiązek z tego tytułu, rozwiązać umowę i zwracać jakieś koszty abonamentu. Parę lat temu pracowałem u jednego z operatorów gsm i wtedy była tak zasada (może się to zmieniło), ze abonament to jest zupełnie oddzielna sprawa, a zakup telefonu u tego operatora na "dogodnych" warunkach, to jest taki dodatkowy "bonus", z którego klient może skorzystać, ale tak jak pisałem, nie jest to jedną całością z abonamentem. Czyli jeśli zepsuje Ci się ten telefon, to i tak musisz opłacać abonament. Nie ma czegoś takiego, że wyniku tego, że telefon był w serwisie, to Ty w tym czasie nie musisz opłacać tego abonamentu :).
Jeszcze prostszy przykład. Dużo osób np. przedłuża abonament i zaraz po podpisaniu dokumentów, idą z tym telefon sprzedać go do komisu. W konsekwencji dalej przez 2 lata muszą spłacać ten abonament, mimo, że już nie mają telefonu. Spotykałem się z takimi śmiesznymi przypadkami, gdzie klient przychodził do salonu z pytaniem, że ukradli mu telefon, czy go zgubił i czy on dalej musi płacić za abonament :). Więc trochę mnie dziwi taka sugestia tej Pani, no ale próbuj, może akurat się coś w tej kwestii zmieniło.