Widzę że kolega @Zapukoholikteż ma problem z Motką, więc pomogę:
1. Na zwrot pieniędzy nie licz. Wymienią na nowy jeśli naprawa będzie nieopłacalna (to już ocenią sami) lub gdy po naprawie wciąż będzie problem.
2. Jakbyś dawał w oryginalnym, zwróć uwagę aby spisali to i zawartość pudełka.
EDIT: Lepiej dać w oryginalnym (info ze sklepu.
3. Kazałbym jeszcze wpisać do protokołu stan telefonu. Szczególnie jeśli telefon nie posiada rys na ekranie czy obudowie.
Odpowiadając na pytanie "gwarancja czy rękojmia" do którego sam mam trochę wątpliwości: Jak masz blisko do sklepu, idź z telefonem do sklepu - pracownik powinien potwierdzić stan telefonu. Oddając na gwarancję, sklep będzie tylko pośrednikiem. Reklamując to sklep będzie stroną, choć i tak odeśle telefon do serwisu.