Cześć
Miałem ten sam problem. Telefon zakupiony na przełomie sierpnia i września 2018, jeszcze przed oficjalną premierą.
Właściwie od samego początku występował problem z kartą SD - uszkodzonakarta, nieoczekiwanie wyjęto kartę itp. Restart telefonu zwykle rozwiązywał problem na jakiś czas. Sądziłem, że to wina leciwej karty, przełożonej z poprzedniego telefonu, jednak z nową kartą SD działo się to samo. Myślałem, że to błąd oprogramowania, co zdawały się potwierdzać wypowiedzi przedstawicieli Huawei m.in. na oficjalnym forum UK. Kolejne aktualizacje nie przynosiły poprawy, a wątek na forum angielskim rozwijał się. W końcu oficjalnie przyznano, że usterka jest po stronie sprzętowej i konieczna jestwymiana płyty głównej. Niestety, wątek został "przeniesiony" do nowej wersji forum i gdy już zdecydowałem się wysłać swój telefon do naprawy, nie potrafiłem go odnaleźć.
Telefon testowałem z trzema kartami SD o różnej pojemności, różnych producentów. Karty doskonale działy w innych urządzeniach, jednak Mate 20 Lite nie radził sobie z nimi.
Reklamacje składane w punkcieoperatora sieci komórkowej.
Próba 1. (serwis CTDI) Wymiana elementu obudowy (Radium Carved Glass Rear Housing Assembly, Sydney...) - już pierwsze godziny po odebraniu z naprawy rozwiały nadzieje.
Próba2. (serwis CTDI)"Długotrwałe testy przeprowadzone przez techników naszego serwisu nie potwierdziły występowania problemu. Wszystkie parametry oraz funkcje aparatu odpowiadają wymogom producenta." No ok. Błąd występuje losowo, więc może nie wystąpił, gdy go "długotrwale testowali". Jednak trochę zdenerwowałem się, gdy na raporcie przeczytałem, że rozpoczęto i zakończono usługę tego samego dnia, a przecież wzgłoszeniu zaznaczyłem, że błąd występuje losowo, czasami zaraz po restarcie telefonu, ale czasami po kilku dniach użytkowania.
Próba3. (serwis CCS) Tym razem nie polegałem na standardowych formularzach zgłoszenia, lecz sam napisałem, co mi leży na sercu na dwóch stronach A4. Dołączyłem wydruki zrzutów ekranu z tekstami komunikatów o błędach. Telefon wrócił z serwisu z wymienioną płytą główną.
Od około miesiąca telefon nie sprawia najmniejszych problemów.