Dobra, mamy to 😃 Prawie …
Sposobem jaki opiszę będziecie mieli CSC zmienione na XEO i zdeBrandowany system Android 11 oraz szybką zmianę z KG STATUS na CHECKING, z niechcianego PRENORMAL. Przyda się pewnie też na innych smartfonach.
Męczyłem się cały weekend. Montowałem system kilkanaście razy.
Przypomnę, że mam smartfon brandowany pod Play.
Podejrzewam, że powodem utraty sieci jest odblokowany bootloader, stan Prenormal i być może ROOT.
Brandu pozbyłem się, mam XEO, a czy uda mi się również używać telefonu z ROOTem, to sprawdzę za tydzień.
Instrukcja
1-wyciąg SIMa, odblokuj Bootloader, wgraj Android 11, może być XEO, przed pierwszym uruchomieniem wykonaj w Recovery -> Wipe data/factory reset. Po restarcie pozostanie brand, ale nie przejmuj się. Użyłem tutaj Androida 11, bo byłem pewny co do ROOTa.
2-wyłącz telefon, wsadź SIM(może być z innej sieci), zROOTuj system za pomocą Magisk, wyciąg SIMa (!!!) uruchom system. Od tego momentu korzystaj z WiFi.
3-zainstaluj ponownie Magisk, bo po restarcie wszystko się wyzeruje. Zainstaluj --> https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.phoneinfo
4-wejdź w Phone info, wcześniej przyznając mu funkcję root. W zakładce INNE znajdziesz opcję zmiany CSS. Zmień na XEO Single
5-ponowny restart, ponowne przejście przez Ustawienia systemu, masz teraz CSC ustawione jako XEO
6-pobierz Android w wersji 10 !!! może być XEO
7-zainstaluj 10tkę, pamiętaj że port SIM ma być pusty, przed pierwszym uruchomieniem wykonaj w Recovery -> Wipe data/factory reset
Instalując 10tkę pozbywasz się PRENORMAL. Wskakuje CHECKING 😃
8-teraz ważne - wejdź w Download Mode i zablokuj OEM …gdy już bedziesz w DownlMode robi się to długim przytrzymaniem VolUp
9-uruchom ponownie i wejdź w Androidzie w Ustawienia, a tam w Opcjach programisty sprawdź OEM. Powinno być wyłączone, ale ja, dziwnym trafem, miałem w dalszym ciągu włączone … WYŁĄCZ.
10-uruchom ponownie Andka i sprawdź w Download Mode czy masz OEM jako OFF, sprawdź też w Ustawieniach po uruchomieniu telefonu.
11-jeśli wszystko zgodnie, to zapodaj SIMa w port i uruchom ponownie telefon
12-teraz wejdź w aktualizację systemu i pobierzesz aktualizację do wersji 11. Jest to jakieś 1,5GB.
Sprawdź czy telefon działa czyli czy możesz wykonywać połączenia.
END
Tak jak mówiłem - pozostaje sprawdzić czy można go zROOTować, wyłączyć na końcu OEM i w ten sposób oszukać system przed blokadą połączeń.
Sprawdzę za tydzień. Jeśli się nie uda, będzie to znaczyło, że root blokuje połączenia.
Trochę z tym męczarni, bo czeka nas kilkukrotne przejście przez ustawienia nowego systemu, ale póki co jest to sposób który działa na XEO i brand.