MariuszUzd747 To nie jest wszystko takie proste jak się może wydawać. Mam to szczęście, że w Warszawie jest przynajmniej kilka Brand Store'ów i tam właśnie skierowałem pierwsze kroki ale co z tego, skoro jak się okazuje niektóre nie podlegają nawet pod operatora sklepu internetowego (iTerra) a ci, którzy już im podlegają i tak nie mają dostępu do zamówień przez sklep internetowy. Zostaje tylko infolinia. Oczywiście zgłosiłem sprawę, opisując wszystko dokładnie i ze zdjęciami, pro forma postraszyłem także rzecznikiem konsumenta ale co z tego jeśli od dwóch tygodni słyszałem już kilkukrotnie na infolinii, że sprawa przesłana do wyjaśnienia w centrali i tam wszystko grzęźnie więc zrobienie awantury na infolinii niewiele pomaga poza wysłaniem jakiegoś ponaglenia do centrali. Jeśli tak dalej pójdzie to faktycznie tego rzecznika do sprawy włączę. W wariancie minimum niech Samsung zwróci pieniądze za telefon bo w obecnym momencie mam nieczynne, nierozpakowane urządzenie w innym kolorze ale to już pal licho, gorzej że w mniejszej wersji pamięciowej a to już przekłada się na faktyczny pieniądz.
Odnośnie jakichś ekwiwalentów, właśnie w tym problem, że niczego właściwie nie ma poza cholernym Applem. Z poważnych androidowych marek pozostało jedynie Sony, które bądź co bądź robi telefony dość niszowe a chińczykom w każdym przypadku brakuje jakiejś kluczowej kwestii, o dyskusyjnym w większości przypadków designie nie wspominając. Co gorsze taka sytuacja występuje nie pierwszy raz a praktycznie co rok się powtarza. Gdyby Xiaomi Mix 4 był dostępny w Polsce to by była chyba najlepsza alternatywa.