#oszustwo #sferis #sferis.pl #przestrogasamsung-galaxy-s22
Witam wszystkich. Chciałbym wszystkich przestrzec przed zakupami w sklepie sferis.pl. Zakupiłem w tym sklepie Samsunga Galaxy s22 128gb. Kiedy przyszedł okazało się, że plomby oryginalne Samsunga były przecięte, a na nich nieudolnie naklejone naklejki, prawie identyczne, imitujące plomby, tak aby po przecięciu klient myślał, że przeciął dwie (oryginalną i podrobioną). Może jestem troszkę podejrzany ale zwróciły te plomby moją uwagę, więc zamiast przeciąć, po prostu odkleiłem tę z zewnątrz (podrobioną) i okazało się, że miałem racje. No trochę dziwna sprawa… Może wrócił ze zwrotu? Pomyślałem… No ok. Telefon miał wszystkie folie, był w super stanie. No ale był otwierany. Nie ma już pewności, że nie było grzebane coś przy telefonie itp.
Dlatego napisałem maila do sferis.pl, z prośbą o wyjaśnienie sprawy i obniżenie kwoty zakupu o 300zł jeśli telefon pochodzi ze zwrotu. Po za tym trzeba tutaj nadmienić, że żadnej informacji, że telefon jest ze zwrotu nie było. Dostałem odpowiedź, że proponują: ”Obniżenie ceny o 50 zł lub odbiór od Państwa zamówienia naszym przewoźnikiem i wymiana na nowy produkt lub zwrot środków.” 50zł xd, rozśmieszyli mnie tą propozycją… Nie chciałem zwrotu pieniędzy. Kupiłem nowy telefon za konkretną kwotę i należy mi się zgodnie z prawem taki telefon jak widniał w ofercie. W międzyczasie zapytałem Samsunga o ten telefon – okazało się, że był uruchomiony 2 msc temu (nowy telefon) i gwarancja rozpoczyna bieg właśnie od tej daty! Ta informacja mnie zszokowała! Jak nazwać takie działanie? Oszustwo? Ale to nie jest najlepsze w tej całej sytuacji (a może powinienem napisać najgorsze?). Przekazałem sferis.pl stanowisko Samsunga. Padła z ich strony propozycja, że telefon zostanie wymieniony na nowy. Na co się zgodziłem, bo takie załatwienie sprawy było dla mnie satysfakcjonujące. Po prostu dostane to za co zapłaciłem. Warto wgl nadmienić, że przez cały proces reklamacyjny nie padły z ich strony jakiekolwiek przeprosiny. No ale to tak nawiasem… Nie każdy ma kulturę i resztki godności…
Telefon wysłałem. Na następny dzień przyszedł mail, że :”został zlecony zwrot środków”. Ale jak to? Przecież umówiliśmy się na wymianę na nowy i tylko dlatego zgodziłem się odesłać telefon. Sferis.pl posłużył się jawnym kłamstwem tylko po to abym wysłał im, bądź co bądź mój telefon. Zlecili zwrot i nara. Moje odwoływania czy protesty mają głęboko w poważaniu. Jak grochem o ścianę. Właściwie przywłaszczyli sobie mój telefon, „zlecili zwrot środków” i tyle. Nie mam nic do gadania. Ich tłumaczenie było takie, że: „Niestety zwrot poszedł automatycznie i nie można go cofnąć więc wymiana nie wchodzi w grę.” Jeszcze dwa dni wcześniej umawialiśmy się na wymianę na nowy telefon, a teraz zwrot środków poszedł automatycznie? Gdzie sens, gdzie logika? Co mnie obchodzi ich jakiś wadliwy system? To ich sprawa. Jak można wgl napisać taką wiadomość do klienta? To oni nie mają panowania nad działaniem firmy?
Szkoda, że zwrot środków, za inny telefon: Galaxy s21, nie poszedł automatycznie jak od tygodnia (licząc od dotarcia do nich zwrotu) czekałem na dyspozycje przelewu. Taka właśnie jest polityka tej firmy. Dlatego chciałbym przestrzec przed jakimikolwiek zakupami w tym sklepie. No chyba, że lubicie być okłamywani, oszukiwani i okradani (bo jak nazwać inaczej przywłaszczenie s22? Bo na zwrot zgody nie było).